اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

قیمت محصولات لبنی تغییری نمی کند

مدیرعامل صنایع شیر ایران در جریان بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان امسال اقدام به فروش با حاشیه سود کمتر می نماییم و خبری مبنی بر افزایش قیمت ها وجود ندارد. در ادامه می‌توانید خبر کامل وضعیت محصولات لبنی در ایران را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات لبنی تغییر نمیکند

علی اصغر محمدپور مدیرعامل صنایع شیر ایران در آخرین نشست خبری اعلام کرد به عنوان کسی که مطلع هستم عرض می کنم که ما قطعاً در راستای همراهی با مردم حضور داریم و خبری بنا بر افزایش قیمت محصولات لبنی وجود ندارد.

کاهش مصرف شیر در ایران

وی در ادامه اظهار کرد بعد از هدفمندی یارانه‌ها سرانه مصرف شیر در کشور کاهش پیدا کرد به گونه‌ای که قبل از آن سرانه مصرف شیر تا ۹۰ کیلوگرم می‌رسید اما بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها به ۶۰ کیلو کاهش پیدا کرد این در حالی می باشد که میانگین سرانه مصرف شیر در دنیا ۲۰۰ تا ۲۲۰ کیلوگرم می باشد.
مدیرعامل صنایع شیر در ادامه گفت حذف ارز ترجیحی باعث جلوگیری از حیف و میل شدن منابع شد.
او در ادامه گفت با توجه به دو برابر شدن قیمت شیر مصرف شیر در بین خانواده‌های ایرانی بسیار کاهش پیدا کرد و در صورتی که این کاهش مصرف ادامه دار باشد به همان میزان سلامتی جامعه تحت الشعاع قرار می گیرد.
از این رو لازم می‌باشد که بخشی از یارانه خانوارها به خرید لبنیات اختصاص پیدا کند که این موضوع در دستور کار دولت می باشد.

افزایش تولید و صادرات محصولات لبنی

محمدپور در راستای حمایت از خانوارها اعلام کرد از آنجایی که بخش عمده‌ای از سهام مجموعه پگاه از آن دولت می باشد چهار قلم اساسی محصولات شامل شیر ۹۰۰ گرمی، ماست دبه ای کم چرب، پنیر یو آف، شیر بطری را با سود بسیار کم به صورت نامحدود تولید و عرضه میکنیم.
وی گفت در حال حاضر پس از حذف ارز ترجیحی صادرات محصولات پگاه با افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی همراه بوده است.
اشتغال زایی با تولید محصولات لبنی
همچنین محمدپور از اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر در شرکت های زیرمجموعه صنایع شیر ایران خبر داد و گفت بالغ بر ۴۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم نیز در اثر فعالیت این مجموعه ها در کشور ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا