اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس فردا دوم خرداد 1400

سلام دوستان، امیدواریم که بر خلاف بازار سرمایه، اول هفته رو خوب شروع کرده باشید. در این مطلب می خواهیم با بررسی وضعیت امروز بازار سرمایه و نظر کارشناسان به پیش بینی بازار بورس فردا دوم خرداد ماه 1400 بپردازیم.

مطالب پیشنهادی: پیش بینی بازار بورس هفته اول خرداد ماه 1400

پیش بینی بازار بورس فردا دوم خرداد 1400

امروز شنبه یکم خرداد ماه 1400، بازار سرمایه با افت 27 هزار و 591 واحدی شاخص کل همراه بود. برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که روند بازار سرمایه همچنان نزولی خواهد بود تا زمانیکه اختلافات داخلی که میان مدیران میانی سازمان به وجود آمده برطرف شود. درست است که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و مذاکرات برجام، بازار سرمایه نیز هیجانی خواهد شد اما بیشتر از تاثیر انتخابات بر روی بازار دستکاری‌های عمدی که در بازار اتفاق افتاده روند بازار را تغییر داده و نزولی کرده است و اگر چاره ای برای بهبود شرایط اندیشه نشود، روند صعودی حاصل نخواهد شد.

همانطور که در مطالب قبلی به آن بارها اشاره بازار به سیگنال های مثبت همچون گزارشات مالی شرکت‌ها به دلیل اختلافات میان مدیران میانی بازار، بی توجه شد است و باید در قوانین بازگشایی نمادهایی که منفی خورند تغییری حاصل شود و در غیر این صورت استقبالی از مجامع صورت نمی گیرد و باعث می شود که پیش ار برگزاری مجامع فشار عرضه شدید شود و با توجه به این نکته که P/E بازار بالا است DPS  پرداختی از سوی شرکت‌ها در مجمع هم جذابیتی برای سهام‌دار نخواهد داشت.

از سوی دیگر گروه های فلزی که باید به افزایش قیمت های جهانی واکنش نشان می دادند و رشد می کردند نیز همچنان با روند نزولی همراه است. همچنین در حال حاضر به دلیل کاهش هیجان در سهم‌های کوچک، نمادهای گروه شوینده می‌توانند از رشد خوبی برخوردار باشند. با توجه به نکاتی که اشاره شد، به نظر می رشد که وضعیت بازار بورس فردا دوم خرداد 1400 نزولی باشد.

نقشه بازار بورس امروز شنبه یکم خرداد 1400

نقشه بازار بورس امروز شنبه یکم خرداد 1400
نقشه بازار بورس امروز شنبه یکم خرداد 1400
  • وضعیت شاخص کل: با افت 27 هزار و 591 واحدی به 1 میلیون و 127 هزار و 253 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با افت 4 هزار و 897 واحدی به 392 هزار و 85 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 45,111,006.764B
  • ارزش معاملات : 42,668.730B
  • حجم معاملات : 5.976B
  • تعداد معاملات : 255,399
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : ثعتما، سفاسی، شتوکا، حبندر، غپونه
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : ساوه، نمرینو، فتوسا، فگستر، شبصیر
  • نمادهای پر معامله : فگستر، برکت، شستا، فتوسا، خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا