اخبار بورساخبار عرضه اولیه

خبرعرضه اولیه صندوق ذخیره فرهنگیان پس از عرضه اولیه شستا

پس از عرضه اولیه شستا و اعلام عرضه اولیه مجموعه‌های وابسته به نهادهایی بزرگی مثل بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این بار نوبت به صندوق ذخیره فرهنگیان رسیده که مدیر عامل آن از عرضه اولیه زیرمجموعه‌های این صندوق خبر داده است.

با توجه به گفته مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان  که اعلام کرده است :  عرضه اولیه زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس و فرابورس انجام خواهد شد.

وی با پیش‌بینی روند سودآوری صندوق تا سال ۱۴۰۲ و تهاتر ۳۶۱.۱ میلیارد تومان مطالبات گفت: ورود به بورس اکثر زیرمجموعه‌ها دنبال می‌شود.

مهدی نیکدل  بیان داشت که : با توجه به سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان در سال مالی گذشته به بیش از ۱.۱ هزار میلیارد تومان رسید، پیش‌بینیکرد که تا سال ۱۴۰۲ سالانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه شود.

 توضیح نیکدل درباره استراتژی ورود شرکت‌های زیر مجموعه به بورس

ورود به بورس در اکثر شرکت‌هایی که این توانمندی را داشته باشند به‌عنوان یک اصل در راستای شفافیت و پرهیز از زمینه‌های فساد مطرح است. همچنین کاهش هرچه بیشتر بنگاه‌داری توسط صندوق و ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری که اطمینان کافی از سودآوری آنها وجود داشته باشد، برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.

یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیم‌های صندوق، تشکیل هلدینگ خدماتی و تدوین استراتژی ارائه خدمات است که در این حوزه فعال‌تر شدن شرکت تامین مسکن فرهنگیان و ارائه اعتبار خرید به فرهنگیان که در مراحل پایانی است، بخشی از برنامه‌های در دست اجرا هستند.

براساس این گزارش، صندوق ذخیره فرهنگیان مالک ۲۹ شرکت و هلدینگ است که تنها شرکت های حاضر در بورس و فرابورس  پتروشیمی خراسان ، بیمه معلم ، ایران ارقام ، بانک سرمایه ، ماشین سازی اراک میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا