اخبار بورس

پیش بینی بازار بورس هفته آینده (هفته سوم دی ماه 99)

شاخص کل در هفته ای که گذشت نوساناتی را تجربه کرد که دلایل متعددی در این نوسانات دخالت داشتند در این مطلب به پیش بینی بازار بورس هفته آینده از زبان آقای عباسعلی حقانی نسب، کارشناس ارشد بازار سرمایه با توجه به اخبار منتشر شده می پردازیم.

مشاهده آخرین اخبار بورسی:

پیش بینی بازار بورس شنبه 13 دی ماه 99

قیمت و ارزش روز سهام عدالت 1 میلیونی و 532 هزار تومانی

پیش بینی بازار بورس هفته آینده (هفته سوم دی ماه 99)

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، حجم نقدینگی در بازار سهام کم شده و پول به سمت صندوق‌های درآمد ثابت حرکت کرده است. همچنین با وجود افزایش نرخ‌های جهانی، شاخ‌سازان باز هم روندی نزولی دارند و از طرفی با ادامه روند نزولی صندوق‌های دولتی از جمله پالایشی یکم اعتماد و ریسک‌پذیری سهامداران کمتر شده است و شاید همین دلایل برای روند فرسایشی نمادهای شاخص‌ساز و خروج پول کافی باشد. اما روند صعودی بازار سهام کی آغاز می‌شود؟

عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ بهره گفت: چون نرخ بهره بالا است افزایش نرخ‌های جهانی به دلیل کمبود پول در بازار سهام نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و به همین دلیل بازار سهام واکنشی به روند صعودی نرخ‌های جهانی ندارد و کاهش نرخ بهره در وهله اول به نفع اقتصاد و بعد به نفع بورس است.

این کارشناس در رابطه با روند نزولی و کم شدن نقدینگی در بازار سهام گفت: ریسک‌پذیری بازار سهام به دلیل نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار سلیمانی و احتمال افزایش تنش‌ها کم شده و به نوعی بورس فعلا دست به عصا حرکت می‌کند اما به عقیده من با گذر زمان  روند صعودی بازار سرمایه آغاز می‌شود.

این کارشناس در رابطه با سیگنال‌های شروع روند صعودی بورس گفت: ما به هفته‌های پایانی ریاست جمهوری ترامپ نزدیک می‌شویم و هنوز بحث مذاکرات و بازگشت آمریکا به برجام مطرح است از طرفی اخبار غیررسمی نشان از تصویب FATF دارد اما هنوز در این‌باره چیزی مشخص نیست. همچنین تصویب کلیات بودجه نشان‌دهنده آن است که مجلس با وجود انتقاد شدید، به گشایش اقتصادی امید دارد و این موضوعات باعث می‌شود نقدینگی دوباره به سمت بازار سهام هدایت شود.

این کارشناس در رابطه با شاخص کل در جریان معاملال هفته آینده گفت: سهم‌های کوچک به واسطه بازیگران خود رشد زیادی داشتند و احتمال می‌رود در جریان معاملات هفته آینده روند شاخص‌سازان بهبود پیدا کند.

این کارشناس در پایان در رابطه با بازارگردان‌ها گفت: بازارگردانی در شرایط فعلی به معنای دستکاری بازار سهام است و بازارگردان‌ها تعهد و الزام تاثیرگذاری ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا