اخبار بورس

انتشار اطلاعیه ی وزارت اقتصاد درباره حمایت از فعالان اقتصادی متضرر شده از کرونا

وزارت اقتصاد در اطلاعیه ای ضمن استعانت از خداوند متعال برای توفیق هرچه بیشتر خدمتگزاران تلاشگر بخش بهداشت و درمان کشور که شبانه روزی در اقصی نقاط ایران اسلامی درحال خدمت رسانی و اجرای برنامه های کنترل و پیشگیری شیوع کرونا هستند، در پاسخ به سوالات برخی از رسانه های گروهی، تلاش گران عرصه تولید، تشکل ها و فعالان اقتصادی اعلام کرد.

پیشنهادات این وزارتخانه  در سه محور مالیاتی، گمرکی و بازار سرمایه و بورس در مواجهه با تأثیرات احتمالی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور، با هدف مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم،  تهیه و ارائه نموده است که هم اکنون برای طی مراحل قانونی در دستور کار مراجع تصمیم گیری ذیربط قرار دارد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی : پیشنهادات وزارت اقتصاد در حوزه مالیات شامل مواردی در زمینه تسهیل امور مالیاتی تشکل ها و فعالان اقتصادی، قوانین مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین قانون موسوم به تجمیع عوارض می باشد.

و در ادامه بیان شده پیشنهادی که در محور گمرکی داده شده است دررابطه با تسهیل امور گمرکی مربوط به اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آثار اقتصادی آن میباشد.

هم چنین ، وزارت اقتصاد در رابطه با تسهیل امور تشکل ها و فعالان اقتصادی در بازار سرمایه و بورس نیز پیشنهاداتی را برای مواجهه با شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است با این هدف که باعث مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کارشود و از ایجاد اختلال در تأمین معاش مردم جلوگیری بعمل اید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا