اخبار مهم اقتصادیفراتر از خبر

گرانترین ماشین جهان در سال 2022

گران ترین خودروهای جهان چه هستند و چقدر قیمت دارند؟ ما مجموعه‌ای از 2 خودروی گران‌قیمت در سراسر جهان را گردآوری کرده‌ایم – از بوگاتی شیرون با قیمت 2.7 میلیون دلار گرفته تا بوگاتی ?La Voiture Noire? به قیمت 19 میلیون دلار خرید برخی از آنها حتی با داشتن مقدار پول لازم غیرممکن است. همانطور که در مورد فراری پینین فارینا سرجیو اتفاق افتاد – این ابرخودروی لوکس فقط به مشتریانی که توسط شرکت فراری انتخاب شده بودند فروخته شد.

 

1. بوگاتی نویر (Bugatti La Voiture Noire – گرانترین خودرو، 19 میلیون دلار)

 

بوگاتی نویر بوگاتی نویر بوگاتی نویر

 

بوگاتی از “La Voiture Noire” که به عنوان “ماشین سیاه” ترجمه شده است، رونمایی کرد که تماماً از فیبر کربن ساخته شده است. اولین خودروی لیمیتد ادیشن به قیمت ۱۹ میلیون دلار به فردیناند پیچ، مالک گروه فولکس واگن فروخته شد. این خودرو توسط سالومه اتین طراحی شده است و از پیشینیان خود ویرون و شیرون و نوع 57SC آتلانتیک قبل از جنگ الهام گرفته شده است. این خودرو با استفاده از یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر که 1500 اسب بخار قدرت دارد، باید بتواند به سرعت بالای 450 کیلومتر در ساعت برسد. بوگاتی از افشای مشخصات عملکرد خود خودداری کرده است. نمای جلو تحت سلطه گریل نعل اسبی شکل بوگاتی است و با طراحی آیرودینامیکی عقب با شیب جلو و چراغ‌های عقب پیچ‌خورده ترکیب می‌شود.

 

2. پاگانی (Pagani Zonda HP Barchetta – 17.5 میلیون دلار )

 

پاگانی پاگانی پاگانی

 

HP Barchetta با ظاهری منحصربفرد به میراث باورنکردنی Pagani Zonda می افزاید. هوراسیو پاگانی، بنیانگذار Pagani Automobili، این نسخه باشکوه زوندا را به دلیل شباهت حیله‌گرانه‌اش به یک «قایق کوچک» با نام Barchetta نامید. قاب آبی رنگ این خودرو کاملاً از فیبر کربن تشکیل شده است. این شاسی از ماده‌ای که پاگانی ادعا می‌کند از ماده‌ای به نام «کاربو تیتانیوم» ساخته شده است. این خودرو که با مواد فوق سبک ساخته شده است، تجربه هیجان انگیزی از سرعت را به راننده خود ارائه می دهد. اگرچه پاگانی هرگز مشخصات عملکرد رسمی این خودرو را منتشر نکرده است، برخی منابع حدس می‌زنند که این ابرخودرو دارای حداکثر سرعت 338 کیلومتر در ساعت است. شتاب 0 تا 100 این خودرو تنها در 3.4 ثانیه است. این ابرخودروی کانورتیبل روباز در بلندترین حالت خود تنها 21 اینچ قد دارد. این دستگاه مجهز به یک دیسک بزرگ تهویه شده 380 متری در هر چهار گوشه و کالیپرهای شش پیستونی برای پاک کردن سرعت و کاهش سرعت خودرو است. قیمت فوق العاده 17.5 میلیون دلاری آن را به برترین خودروی این لیست تبدیل کرده است. اما این احتمال وجود دارد که شما هرگز به ماشین دست نیابید زیرا تنها سه تا از این وسایل نقلیه تا به حال ساخته خواهند شد. و نیازی به گفتن نیست که هر سه قبلا رزرو شده اند. یکی از مدل ها توسط خود بنیانگذار پاگانی به عنوان هدیه برای تولد 60 سالگی او رزرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا