اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز ۱۵فروردین ۱۴۰۱

بورس در روز گذشته با رشد ۲ درصدی به کانال یک میلیون و ۴۶۲ هزار واحد رسید. وضعیت بورس امروز چگونه است؟

پیش بینی بورس امروز ۱۵فروردین ۱۴۰۱

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بورس روز گذشته یکپارچه سبزپوش شد و رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی را تجربه کرد و در کانال ۱٫۴ میلیونی باقی ماند.

کارشناسان عقیده دارند بورس تا پایان هفته روندی متعادل و گاها اصلاحی را تجربه می‌کند.

از امروز ۲۰ مظنه برتر هر نماد نمایش داده می‌شود. کارشناسان می‌گویند نمایش عمق مظنه می‌تواند معاملات را برای سهامداران آسان‌تر کند.

حدادی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: خرید و فروش سهام عدالت فعلاً متوقف است. باید آئین‌نامه معاملات سهام عدالت در شورای عالی بورس تغییر کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه براساس مصوبه شورای عالی بورس در اسفندماه سال گذشته، به علت واریز سود نقدی سهام عدالت، نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بسته شد. بعد از آن مقرر شد نماد این شرکت‌ها تا زمان اصلاح آئین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت، متوقف بماند.

دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟

مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌ها درباره دامنه نوسان توضیح داد: برنامه‌ای که برای تغییر دامنه نوسان بررسی و به هیات مدیره سازمان بورس پیشنهاد شد، این بود تا در هر فصل یک درصد و به صورت متقارن به دامنه نوسان اضافه شود که این تغییر تا سقف ۱۰ درصد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: لازمه اجرای این تغییر، طرح آن در هیات مدیره سازمان است که پس از تصویب به مرحله اجرا خواهد رسید.  اکنون زمان دقیقی برای تغییر دامنه نوسان تعیین نشده و نمی‌توان زمان مشخصی را برای اجرایی شدن تغییرات اعمال شده در دامنه نوسان اعلام کرد.

کارشناسان می‌گویند با تغییر دامنه نوسان، میزان نقدینگی ورودی به بورس افزایش می‌یابد.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت که ما در مذاکرات به توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات‌مان را در مورد موضوعات باقی‌مانده از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل مذاکرات وین را مهم دانست. ابراز امیدواری کرد که طرفین هر چه زودتر به توافق برسند.

اگر توافق‌ انجام شود، بورس روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا