اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه های جدید در شهریور چیست؟

به گزارش بورس فردا در هفته اخیر یک عرضه اولیه انجام شد و در عرضه اولیه گدنا، به هر کد بورسی حداکثر ۱۰ سهم معادل شش هزار تومان تخصیص داده شد. از طفی عرضه اولیه غکورش در هفته اخیر لغو شد. بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، علت لغو این عرضه «شرایط بازار» عنوان شده و به همین دلیل محتمل است یکی از عرضه اولیه‌های هفته بعد همین نماد غکورش باشد.

یکشنبه اخیر 26 مرداد ماه نیز حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه «عرضه‌های دولتی سودآور در بورس ادامه دارد.» نشان داد که همچنان سیاست عرضه اولیه در بورس ادامه دارد.

در همین حال به نظر می‌رسد در روزهای آینده باید منتظر حضور پررنگ شرکت‌های بنیاد در بورس بود.

26 مرداد ماه امسال بود که با ثبت نماد بورسی «بپیوند» برای شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (نیروگاه قم)، تعداد شرکت‌های بورسی بنیاد مستضعفان به ۳۳ شرکت رسید.

19 مرداد ماه امسال نیز رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد، مالک 100 درصد بانک سینا بود، گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی، یک مالک نمی‌تواند بیش از 33 درصد سهم را در بانک داشته باشد و با توجه به اینکه سهم ما اکنون در بانک سینا 72 درصد است پس متخلف هستیم و در مدت 20 روز آینده در دو مرحله هر کدام 9 درصد را در بورس عرضه می کنیم که سهم ما کاهش می یابد و دوباره بخشی از آن ها را می فروشیم تا سهم بنیاد در بانک سینا به 33 درصد برسد.

بنابراین در روزهای آینده سهامداران احتمالا شاهد عرضه اولیه مرتبط با بنیاد مستضعفان خواهند بود.

از سوی دیگر 16 مرداد ماه معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود سهام اوپال پارسیان سنگان تا پایان شهریور یا مهر عرضه اولیه می‌شود.

بدین ترتیب عرضه اولیه غکورش که هفته اخیر لغو شد و عرضه اولیه اوپال پارسیان سنگان به همراه عرضه اولیه مرتبط با زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان از محتمل‌ترین گزینه‌های عرضه اولیه هفته آینده هستند. ضمن اینکه در هفته آینده عرضه دارا دوم نیز قرار است انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا