اخبار عرضه اولیه

برنامه ریزی های جدید و عرضه هلدینگ‌های بزرگ برای توسعه بازار سرمایه

 به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عرضه سهام دولتی در بازار سرمایه برای  انجام واگذاری عمومی به طوریکه همه آحاد در آنها شرکت کنند، روش واگذاری را از واگذاری بلوکی و خرد به ETF تغییر دادیم تا با این تغییر همه  بتواننند در بورس سرمایه‌گذاری کنند و سهام بخرند. کسانی که برای اولین بار از این طریق خرید می‌کنند شامل تخفیف هم می‌شوند.

بت توجه به این گزارش فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به عرضه اولیه ۱۰درصدی سهام شستا در بورس گفت: خوشبختانه توانستیم با همکاری وزارت تعاون یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها را در بازار سرمایه پذیرش دهیم و امروز عرضه اولیه آن در بورس انجام شد.

وی در ادامه  با بیان هدف این  اقدام افزایش عمق بازار سرمایه است،ادامه  داد: این اقدام پاسخ مثبت و مناسبی به درخواست علاقه‌مندانی است که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را دارند. شستا یک نهاد عمومی و غیردولتی است که با این اقدام شفافیت آن افزایش پیدا کرد و مورد رویت همه قرار گرفت.

 هم چنین بیان کرد که از دیگر وجوه این عرضه اولیه  شستا در بورس ایجاد تجربه  برای سایر بنگاه‌های بزرگ عرضه سهام در بورس است   و خوشحالی خود را بابت  استقبال از سهام شستا  نیز ابراز کرد .

عرضه سهام شستا اخرین مورد نمیباشد

گفته شده که عرضه سهام شستا اولین مورد نبوده و آخرین مورد هم نخواهد بود و از این پس با هماهنگی وزارت صمت و سایر نهادها، هلدینگ‌های بزرگ در بازار سرمایه عرضه خواهند شد

وی به  واگذاری تعاونی‌ها در بازار سرمایه تاکید کرده و  گفت: برای توسعه بازار سرمایه برنامه‌های جدی داریم تا این بخش از اقتصاد محل خوبی برای سرمایه‌گذاران و هم تامین مالی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا