آموزش بورسارز دیجیتال

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟ تفاوت این دو ارز دیجیتال در چیست؟

همراهان عزیز بورس فردا همانطور که در مقالات قبل توضیح داده ایم بیت کوین و اتریوم هر دو غول بزرگ ازر های دیجیتال هستند. حالا سوال اصلی این است که اتریوم بخریم یا بیت کوین؟ تفاوت این دو ارز دیجیتال در چیست؟ باید بگوییم که بیت کوین با وجود معروف تر بودن خیلی هم بهتر از  اتریوم نیست! برای پاسخ به سوالات فوق و درک مطالب بالا در این مقاله ما را همراهی کنید.

مطالب پیشنهادی: ویژگی و خصوصیات کامل بیت کوین

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

بطور قطعی نمی توان گفت که اتریوم بخریم یا بیت کوین زیرا خرید این ارزهای دیجیتال به وضعیت بازار و اخبار فاندامنتال در زمان خرید بستگی دارد. ولی در حالت کلی ارز دیجیتال اتریوم در مقایسه با بیت کوین از مزایای بیشتری برخوردار می باشد که از جمله آن می توان به سرعت تراکنش و هزینه تراکنش آن اشاره نمود.

یکی از تفاوت های مطرح و اصلی بین اتریوم و بیت کوین این است که اتریوم فقط یک ارز دیجیتالی نیست، اتریوم یک پلتفرم بلاک چینی است که  مزیت ها و کاربرد های بسیار زیادی دارد. اتریوم قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند را دارد که می توانند به حذف واسطه ها کمک کند که این موضوع کاهش هزینه ها را به دنبال دارد. با استفاده از قرارداد های هوشمند میتوان با فناوری غیرمتمرکز بلاک چین، فرآیند های هوشمند را اجرا کرد.

به عنوان مثال امکان دارد که در سال های آینده که خیلی هم دور نیستند با استفاده از این قراردادهای هومشمند خودرو های بدون سرنشین جلوی در خانه منتظر شما باشند. اتریوم به شما اجازه میدهد تا توکن های دیجیتالی ایجاد کنید که می تواند برای نشان دادن سهام مجازی، دارایی، اثبات عضویت و موارد دیگر استفاده شود. این قراردادهای هوشمند با همه کیف پول ها سازگار هستند. شما می توانید سورس را از وب سایت اتریوم دریافت کنید و برای نیاز های خود توکن ایجاد کنید.

سایر تفاوت های اتریوم و بیت کوین در چیست؟

  • اتریوم با جمع سپاری و جذب سرمایه گذار آغاز به کار کرد در حالی که بیت کوین اول معرفی شد و بعد استخراج کنندگان اولیه بیشترین کوین موجود را در اختیار گرفتند. در برنامه اتریوم، در سال پنجم ۵۰ درصد اتریوم ها به استخراج کنندگان تعلق خواهد داشت.
  • اتریوم یک مدل اقتصادی متفاوت با بیت کوین دارد، بلاک های پاداش اتریوم  هر سال تقسیم می شود اما در بیت کوین هر چهارسال یکبار این اتفاق میافتد.
  •  اتریوم مانع از فعالیت استخرهای استخراج متمرکز می شود.
  • در اتریوم زمان بلاک بین ۱۴ تا ۱۵ ثانیه است اما در بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه است. بنابراین تراکنش های اتریوم سریع تر انجام می شوند. اتریوم با استفاده از پروتکل Ghost این کار را انجام داده است.
  •  اتریوم بر خلاف بیت کوین دارای تورینگ کامل است به عبارتی نسبت به سخت افزار، هر چیزی را می توان محاسبه کرد. 
  • از دیگر تفاوت های اتریوم و بیت کوین می توان به روش متفاوت محسابات تراکنش ها اشاره کرد.  کارمزد تراکنش های اتریوم نسبت به پیچیدگی محاسباتی، میزان استفاده از پهنای باند و فضای ذخیره سازی محاسبه می شوند. اما کارمزد تراکنش های بیت کوین فقط نسبت به اندازه و زمان مورد نظر محاسبه می شوند.
  • اتریوم با استفاده از الگوریتم هش خود به اسم Ethash اجازه استفاده از کارت های گرافیک (GPU) را به جای دستگاه ها و پردازنده های ASIC فراهم می کند.

در نتیجه

در انتها باید بگوییم که مقایسه اتریوم و بیت کوین کار چندان درستی نیست. اتریوم و بیت کوین هر دو با جنبه های متفاوت ساخته شده اند و اهداف خاص خود را دارند چراکه بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال نسبتا پایدار پدید آمد اما اتریوم با هدف هوشمند سازی بیشتر ارتباطات و قرارداد ها ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا