اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

۱۲ شرکت مجوز لازم برای واردات خودرو را دریافت کردند

سخنگوی وزارت صمت اسامی ۱۲ شرکت وارد کننده خودرو را اعلام کرد. امید قالیباف اظهار کرد امکان اضافه شدن شرکت‌های دیگر در صورت داشتن شرایط لازم به این لیست وجود دارد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

خودروهای وارداتی در محدوده ده هزار یورو قرار دارند

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد قبل‌تر نام سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، مکث موتور، پویا، آرین موتور و خودروسازی فردا به عنوان شرکتهای وارد کننده خودرو اعلام شده بود.

اما از آنجایی که هیچ محدودیتی برای شرکتهای متقاضی واردات خودرو وجود ندارد هم اکنون نام پنج شرکت دیگر برای واردات خودرو به این لیست اضافه شد.

قالیباف در ادامه گفت هم اکنون شرکت های وارد کننده خودرو به ۱۲ شرکت رسیده است و در صورتی که بازهم شرکتهای دیگری که متقاضی واردات خودرو هستند شرایط موجود در آیین نامه را احراز کنند به فهرست شرکت های وارد کننده خودرو اضافه می شوند.

سخنگوی وزارت صمت افزود : شرکت های ایران خودرو، بهمن خودرو، معین خودرو، دیار خودرو و ایرتویا به فهرست شرکتهای وارد کننده خودروی قبلی اضافه شده اند.

وی در خصوص زمان واردات خودروهای خارجی به بازار کشور اعلام کرد عملا نمی توانیم تاریخ دقیقی برای واردات خودرو اعلام کنیم اما در حال حاضر وارد کنندگان مشغول بارگذاری اطلاعات و طی کردن مراحل لازم میباشند و هرچه این مراحل با سرعت بیشتری انجام شود روند واردات خودرو به بازار با سرعت بیشتری همراه خواهد شد.

قالیباف در ادامه گفت در بورس کالا قیمت پایه ای برای خودروهای وارداتی در نظر گرفته می شود که بخشی از سود آن به خزانه دولت و بخشی دیگر در اختیار وارد کننده قرار می گیرد و در نهایت خودرو به فروش میرسد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: خودروهایی مانند میتسوبیشی میراژ، هیوندا اکسنت، هیوندا ای ۱۰، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳، ام جی ۶ و سیتروئن ۳ از جمله خودروهایی میباشند که قرار است به کشور وارد شوند و در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا