اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

مالیات حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

در جلسه امروز که در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید میزان مالیات تعلق گرفته به حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ تعیین گردید که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

افزایش سقف معافیت مالیاتی

با توجه به آخرین خبرهای منتشر شده سقف معافیت مالیاتی سالانه کارمندان با افزایش همراه گردید.
در ابتدا سقف معافیت مالیاتی سالانه کارمندان ۸۴ میلیون تومان تعیین شده بود که در جلسه امروز و به پیشنهاد علیرضا سلیمی و موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مقدار به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.
با توجه به این لایحه تصویب شده باید گفت در صورتی که یک کارگر در ماه حقوق ۱۰ میلیون تومان دریافت نماید میزان ۷ میلیون تومان از آن معاف از مالیات بوده و مابقی آن در نرخ مصوب شده ضرب شده و مبلغی که به عنوان مالیات باید از آن کسر شود مشخص می گردد.
گفته می شود که میزان مالیات با توجه به حقوق کارمندان به صورت پله ای تعیین می گردد بگونه ای که هرچه حقوق بیشتر میزان مالیات اختصاص یافته به آن نیز زیاد تر می شود.
با توجه به قانون مالیات تصویب شده برای سال ۱۴۰۲ در صورتی که فردی بین ۷ تا ۱۴ میلیون تومان حقوق دریافت نماید به مبلغ دریافتی او ۱۰ درصد مالیات تعلق می گیرد و فردی که بین ۱۴ میلیون تومان تا ۲۳ میلیون تومان درآمد داشته باشد حقوق او مشمول ۱۵ درصد مالیات خواهد شد.

چه کسانی معاف از مالیات هستند؟

بر اساس ماده ۹۱ قانون مالیات تعدادی از افراد معاف از پرداخت مالیات می باشند که از جمله این افراد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری و پایان خدمت و خسارت اخراج و بازخرید خدمت و وظیفه یا مستمری پرداختی به وراث و حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده.”
لازم به ذکر است که افرادی که حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی را دریافت می نمایند هم در لیست افراد معاف از مالیات قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا