آموزش بورسارز دیجیتال

اتریوم چگونه کار می کند و چگونه می توان اتریوم را استخراج کرد؟

اتریوم چگونه کار می کند و چگونه می توان اتریوم را استخراج کرد؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد خرید اتریوم را دارند و به اصطلاح مبتدی هستند. قبل از نحوه ی کار با اتریوم و استخراج آن به عنوان یک فرد مبتدی باید بدانیم اتریوم چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟ که در مقالات قبل به طور کامل به این موضوعات پرداختم. پس از مطالعات آن مقاله راحت تر نحوه ی کار اتریوم و استخراج آن را درک خواهید کرد.

اتریوم چگونه کار می کند؟

اگر بخواهیم به زبان ساده نحوه کار با اتریوم را شرح دهیم باید گفت که این ارز دیجیتال در واقع یک پایگاه داده و یا دیتابیس عمومی می باشد که برای حفظ و نگهداری آن هیچ قدرت مرکزی وجود ندارد چرا که به عنوان یک سیستم تبادلی «بدون نیاز به اعتماد» عمل می‌کند. ارز دیجیتال اتریوم به گونه ای طراحی شده که انجام تراکنش‌های همتا به همتا بدون نیاز به اعتماد شخص سوم قابل انجام باشد. در ادامه بیشتر به پاسخ سوال اتریوم چگونه کار می کند و چگونه می توان اتریوم را استخراج کرد؟ میپردازیم.

و به عبارتی سیستم اتریوم توسط یک شرکت، یک ارگان، یک یا چند فرد کنترل نمی شود بلکه از طریق شبکه‌ای از تمام کامپیوترهای موجود در شبکه کنترل و اجرا می شود.  وقتی فردی دکمه ارسال را می‌زند، این پیام به بیان ساده بین شبکه اتریوم به گردش می‌افتد و در نهایت به گیرنده می‌رسد. قسمت جالب اینجاست که پیام شما رمزنگاری شده است و هیچ ‌کس جز گیرنده قادر به خواندن آن پیام رمزنگاری شده نیست.

در پشت صحنه همه چیز با شبکه‌های متمرکز متفاوت است اما می‌توان برنامه‌هایی طراحی کرد که کاربران اصلا متوجه تفاوت متمرکز یا غیرمتمرکز بودن نشوند و بدون هیچ دانش فنی بتوانند از حریم خصوصی کامل بهره‌مند شوند. البته هنوز از نظر سرعت و کارآمدی برنامه‌های متمرکز بسیار قدرتمندتر هستند. فراموش نکنیم که اتریوم هنوز راه زیادی در پیش دارد. ولی با این حال خوب پیشرفت کرده است. در ادامه بیشتر به موضوع نحوه ی کار با اتریوم و استخراج آن میپردازیم.

چگونه می توان اتریوم را استخراج کرد؟

برای استخراج و یا ماینینگ کردن اتریوم 3 مرحله باید طی شود:

1. تهیه سیستم سخت‌افزاری قدرتمند (ریگ استخراج)
2. ایجاد کیف پول اتریوم به‌منظور دریافت اترهای استخراج‌شده
3.شروع کار با اجرای نرم‌افزار ماینینگ و پیوستن به استخر استخراج

قبل استخراج اتریوم باید بدانیم که این کار یک سرمایه گذاری با ریسک زیادی همراه است. بنابراین احتمال دارد استخراج اتر یا هر ارز دیجیتال دیگری مانند استخراج بیت کوین به معنای رسیدن به ثروت مطلق نیست.  عوامل زیادی ازجمله قیمت اتر، هزینه برق، هزینه سخت‌افزار، استهلاک سخت‌افزار و … در سودآوری استخراج نقش مهمی ایفا می‌کنند. همچنین، با این‌که شروع ماینینگ یا استخراج کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، این فعالیت دارای پیچیدگی‌های فنی زیادی است که توجه نکردن به آنها گاهی اوقات باعث خرابی سخت‌افزار و حتی آتش‌سوزی می‌شود.

نکاتی مهم در رابطه با استخراج اتریوم

ممکن است سودآوری ارز دیجیتال اتریوم نسبت به شرایط و در هر لحظه، تغییر کند. عوامل متتعدی من جمله هزینه برق، قیمت اتر و … می تواند بر میزان سودآوری اتریوم موثر باشد. سودآوری این فعالیت را میتوانید با وارد کردن مجموع قدرت پردازش کارت‌های گرافیک و هزینه برق در یک ماشین حساب استخراج به‌صورت لحظه‌ای محاسبه کنید.

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که نحوه استخراج اتریوم با گوشی موبایل و کامپیوتر های خانگی به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که استخراج اتریوم با لپ‌تاپ یا کامپیوتر خانگی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و میتواند به سیستم شما آسیب برساند. همچنین استخراج اتریوم با گوشی امکان پذیر نیست و اگر جایی این موضوع را مشاهده کردید بدانید که یک کلاهبرداری و یا فیشینگ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا