اخبار بورس

تحلیل بورس امروز 19 بهمن 1400

معاملات بورسی امروز کار خود را با سبزپوشی شروع کرد. وضعیت بورس امروز چطور خواهد بود؟ آیا شاخص تا پایان معاملات مثبت می‌ماند؟ ما در این گزارش به تحلیل بورس امروز 19 بهمن 1400 پرداختیم.

تحلیل بورس امروز 19 بهمن 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بورس امروز در ابتدای معاملات بر خلاف روزهای گذشته روند صعودی به خود گرفت.

شاخص کل بورس در ساعت ۱۱ با رشد بیش از شش هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد رسید.

تا این لحظه نمادهای وبلمت، خودرو، وتجارت، وبصار، شپنا، شبندر و خساپا تاثیر مثبت و نمادهای والبر، تاصیکو و میدکو تاثیر منفی روی شاخص کل بورس داشتند.

همچنین نمادهای بپاس، تجلی، سمگا، آریا، زاگرس و اتکای نیز تاثیر مثبت روی شاخص فرابورس داشتند.

مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها پس از یک دوره تنفس کوتاه ساعاتی دیگر از سرگرفته می‌شود.در روزهای پایانی نوبت قبل وارد فاز جدیدی شده بود که طرف‌های مقابل از آن به عنوان مراحل نهایی مذاکرات یاد می‌کردند.

روسای هیات‌های مذاکره کننده پس از برگزاری جلسات دو و چند جانبه در دو نوبت تشکیل جلسه داده تا با حضور تمام اعضا پیش نویس متن توافق نهایی را تکمیل کنند.

بورس مثبت می‌شود؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: امروز شاخص تنها با چند واحد مثبت تمام می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: اگر روند معاملات مثبت بورس چند روز ادامه‌دار باشد می‌توانیم بگوییم که شاخص روند بازگشت خود را آغاز کرده است.

محبی با اشاره به عوامل تاثیرگذار روی بازار توضیح می‌دهد: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی معاملات موضوع مثبت بودن مذاکرات وین است.

وی ادامه می‌دهد: درحال حاضر شاخص و قیمت‌ها به ارزندگی رسیده‌اند، حتی بسیاری از نمادها روی قیمت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ معامله می‌شوند. بنابراین در این شرایط بسیاری از نمادها خریدار دارند.

محبی با تاکید بر اینکه خروج نقدینگی از بازار سرمایه به پایان رسیده می‌گوید: فکر می‌کنم تا حد ممکن پول از بازار خارج شده و اکنون مردم می‌توانند آرام آرام به بورس برگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا