فراتر از خبر

کاشت ابرو: مزایا پروسه و عوارض آن

ابروها نقش مهمی در شکل دادن به صورت دارند. ژنتیک می‌تواند در ظاهر و پر بودن ابروها نقش داشته باشد – برخی با ابروهای ضخیم و فراوان به دنیا می‌آیند، اما برخی دیگر ابروهای نازک و کم پشت‌تری را بالای چشمان خود دارند. افرادی که ابروهای زیادی ندارند، اغلب با کمک محصولات زیبایی آنها را پر می‌کنند.

ابروها نه تنها به خاطر زیبایی مهم هستند، بلکه – چشم‌ها را در برابر رطوبت، مثلا عرق و قطرات آب، محافظت می‌کند.

ریختن ابرو به چند دلیل می‌تواند روی دهد. برخی داروها، صدمات، بیماری‌ها یا حتی مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها ممکن است باعث ریزش ابروها شوند.

افرادی که ابروهای کمی دارند یا اصلا ابرو ندارند، ممکن است بخواهند تغییری در ظاهر خود ایجاد کنند. در این موارد، کاشت ابرو می‌تواند گزینه‌ای برای کمک به تغییر ظاهر ابروها و پرتر کردن آنها باشد.

کاشت ابرو چیست؟

ترمیم ابرو روند کاشت مویی است که به طور اختصاصی برای رفع ریزش ابرو طراحی شده است. ابزار برداشت بسیار ریزی برای برداشتن هر فولیکول از ناحیه اهدا کننده (که معمولا پشت گردن است) استفاده می‌شود و سوزن بسیار ظریفی برای قرار دادن هر فولیکول در ابرو استفاده می‌شود و زوایا و الگوهای رشد طبیعی ابرو را تقلید می‌کند.

مزایای کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو

چندین دلیل برای اینکه شخصی بخواهد کاشت ابرو انجام دهد وجود دارد.

برخی مزایای این روش عبارتند از:

1.ضخامت ابروها دلیل ریزش ابرو یا نازک شدن آن هر چیزی می‌تواند باشد، اما ابروهایی که به خوبی کاشته شده، امکان قرار دادن چشم‌ها در قابی زیباتر را ممکن می‌کنند.

2.بدون دردسر زمانی که می‌خواهید در مهمانی یا رویداد رسمی شرکت کنید، کاشت ابرو می‌تواند به شما در صرفه جویی زمان و انرژی کمک کند، زیرا ابروهای جدید واقعی شما بدون دردسر و کثیفی پرکردن یا کشیدن ابروها با محصولات پرهزینه، آماده هستند.

3.راه‌حلی دائمی – کاشت ابرو دائمی است و می‌توانید برای همیشه از آن لذت ببرید.

4.مخفی کردن اسکارها و علائم سوختگی این روش منحصر به فرد، راهی عالی برای مخفی کردن جای زخم‌ها و علائم سوختگی در ناحیه ابرو است.

5.افزایش اعتماد به نفس – هرچند همیشه می‌توانید ابروهای خود را با مداد پر کنید، اما هیچ چیز به اندازه ابروهای واقعی اعتماد به نفس شما را بالا نمی‌برد. با ابروهای ضخیم، زاویه‌دار و زیباتر، احساس خواهید کرد که عزت نفستان بیشتر شده است.

  1. بهبود حالت صورت حالات صورت برای ارتباط بین انسان‌ها مهم است و اینکه ابروها نقش مهمی در نشان دادن حالات صورت دارند، ناشناخته نمی‌باشد. کاشت ابرو می‌تواند ابروهای مشخص‌تر با شکل و زاویه مناسب به شما بدهد که کمک می‌کند به طور موثرتری حالات خود را اظهار کنید.

7.بهبود ظاهر کاشت ابرو می‌تواند به دستیابی به ابروهای طبیعی که شما را زیباتر و دلرباتر می‌کند، کمک کند.

روند کاشت ابرو

کاشت ابرو معمولا در کلینیک و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بر اساس روش‌ مناسب کاشت ابرو که برای شما توسط پزشک انتخاب می‌شود، درمان شما ممکن است متفاوت باشد:

در روش FUT، برشی در ناحیه اکسیپیتال ایجاد، نواری از پوست برداشته شده و به عنوان ناحیه اهدا کننده در نظر گرفته می‌شود. ناحیه دریافت کاشت ابرو بر اساس نسبت‌های زیبایی شناختی مورد نظر ترسیم شده و پیوندها به محل ابروی جدید پیوند زده می‌شوند. در روش FUE، فولیکول‌های مو به تنهایی برداشت شده و به ناحیه گیرنده که بر اساس معیارهای زیبایی مطلوب طراحی شده است، پیوند زده می‌شوند.

بسته به تراکم خواسته شده، انتظار می‌رود بین 50 تا 400 پیوند برای هر ابرو داشته باشید. هر تار مو توسط جراح به ناحیه دریافت کننده منتقل شده و تقارن آن بررسی می‌شود. انجام یک فرایند کامل 3 تا 4 ساعت زمان نیاز دارد. این فرایند نسبتا آسان است و اکثر بیماران می‌گویند که قابل تحمل است.

مراحل جراحی کاشت ابرو:

این درمان احتیاج به ایجاد برنامه جراحی سفارشی بر اساس نیازهای هر بیمار دارد. جراحی کاشت ابرو شامل 4 مرحله می‌شود.

  • مشاوره و برنامه ریزی
  • استخراج پیوندها / گرافت‌ها
  • کاشت گرافت‌ها
  • بهبود / ترمیم

چهار مرحله کاشت ابرو

از آنجایی که به طور متوسط به 200 تا 300 پیوند نیاز است، این روش معمولا 2 تا 3 ساعت زمان می‌برد. 3 مرحله در یک روز و مرحله بعدی روز پس از جراحی انجام می‌شود. در زیر توصیف مختصری از این سه مرحله بیان می‌شود.

مشاوره و برنامه‌ریزی

مشاوره برای کاشت ابرو

در طی معاینه فیزیکی، شکل ابرو مشخص می‌گردد. در این مرحله، پزشک برنامه جراحی ایجاد می‌کند که ویژگی‌های صورت و نیازهای شخصی بیمار را در نظر می‌گیرد. پزشک ناحیه دریافت کننده و اهداکننده مو را ارزیابی می‌کند.

برداشت پیوند

این مرحله اولین مرحله جراحی است. می‌توانید با استفاده از روش اصلاح نکردن سر که برای افراد دارای موی بلند است، پیوندها را بردارید. تعداد پیوند مورد نیاز کم است که باعث آسان شدن انجام این درمان می‌شود. برداشت پیوند با استفاده از روش اصلاح نکردن مو، فقط نیاز به اصلاح ناحیه کوچکی از پشت سر دارد. (بنابراین عبارت “اصلاح نشده” در حقیقت برای بقیه موها است که ناحیه کوچک اصلاح شده را می‌پوشاند. ناحیه اصلاح شده جایی است که پیوند برداشته می‌شود و زمانی که فولیکول مو برداشته می‌شود برای دیگران قابل مشاهده نیست.) گرچه سایر روش‌های کاشت پیوند چند مو را در اولویت قرار می‌دهند، امادر این روش فقط یک تار مو برداشته می‌شود. در کاشت ابروها، فقط برداشت موهای تکی می‌تواند ظاهر زیبا و طبیعی ایجاد کند. قبل از فرایند برداشت مو، از بی‌حسی موضعی در ناحیه اهدا کننده استفاده می‌شود.

آغاز کاشت ابرو

سپس ناحیه دریافت کننده (ابروها) نیز بی‌حسی موضعی دریافت می‌کنند. قلم کاشت برای کاشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود و زاویه و مسیر مناسب رشد مو نیز در نظر گرفته می‌شود. این فرایند برای دستیابی به ظاهری زیبا ضروری است.

بهبودی و مراقبت‌های پس از جراحی

روز بعد از درمان به منظور اطمینان از اینکه فولیکول‌ها به درستی به بافت پوست متصل شده‌اند و اجتناب از عوارض پزشکی دیگر، از پانسمان استفاده می‌شود. در مورد مراقبت درست از موهای تازه کاشته شده به شما اطلاعاتی می‌دهیم و برای هر عادت یا رفتاری که نیاز به رعایت آنها در هفته‌ها یا ماه‌های پیش رو دارید، برنامه‌ ریزی می‌کنیم. (مثلا، از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض نور مستقیم خورشید به مدت دو ماه خودداری و از خراشیدن یا مالش دادن شدید آن در ماه اول اجتناب کنید.)

خطرات و عوارض جانبی

برخی عوارض احتمالی کاشت ابرو عبارتند از: ‌

  • برخی از پیوندها در پوست قرار نمی‌گیرند که منجر به ایجاد رشد موی تکه‌ای می‌شوند.
  • عدم هماهنگی ابروها به علت بیهوشی که باعث می‌شود در هنگام جراحی، ابروها در موقعیت غیر طبیعی قرار گیرند.
  • رشد مو در مسیر متفاوت یا داشتن بافت متفاوت

عوارض نادر می‌توانند شامل موارد زیر شوند:

  • عفونت
  • التهاب و عفونت فولیکول‌های مو (فولیکولیت)
  • جای زخم
  • کبودی و ورم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا