فراتر از خبر

نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ

حتما خیلی از شما تجربه فرستادن لایو لوکیشن را در پیام رسان واتس اپ داشته اید! اما آیا می دانستید می توانید در واتساپ، لایو لوکیشن فیک بفرستید؟ اگر کنجکاو هستید بدانید در این پیام رسان چه خبر است با من و مجله «می نویسم» همراه باشید.

چطور در واتساپ لایو لوکیشن فیک بفرستیم؟

به گزارش بورس فردا، واتساپ یکی از بهترین پیام رسان های حال حاضر بوده به شما قابلیت های ارسال ویس، ویدیو کال، لست سین، فوروارد کردن لیبل ها و خیلی چیزهای دیگر می دهد. ناگفته نماند که کار با این پیام رسان خیلی ساده و کاربردی بوده و رایگان هم هست. یکی از قابیلت های واتساپ که خیلی هم پرطرفدار است امکان ارسال لایو لوکیشن است. واتساپ در واقع کمپانی متعلق به فیس بوک بوده و مدت ها پیش این قابیلت را هم در IOS و هم در اندروید در اختیار کاربرانش قرار داده است. اگر هم در این مورد چیزی نمی دانید باید بگویم که با قابیلت لایو لوکیشن می توانید بصورت آنلاین لوکیشن خود را برای دوستانتان بفرستید. اما قصد من در این مطلب اصلا فرستادن لایو لوکیشن نیست. خیلی ها ممکن است با خود بگویند، خب من که خیلی وقت است از این آپشن در واتساپ استفاده می کنم! بله؛ حق با شماست! اما آیا خبر داشتید که می توان در واتساپ لایو لوکیشن فیک فرستاد. خب قبل از دادن خبرهای جدید و آموزش فرستادن لایو لوکیشن فیک، اول می خواهم در مورد فرستادن لوکیشن در واتساپ برایتان بنویسم؛ برای آن دسته از دوستانی که هنوز از این آپشن واتساپ استفاده نمی کنند.

چطور می توان در واتساپ لایو لوکیشن فرستاد؟

برای استفاده از این قابلیت واتساپ خیلی راحت کلید اِتچ یا همان اضافه کردن را که در کنار محل نوشتن قرار دارد لمس کنید. زیر قسمتِ «location» بخشی هست به نام «Share live location». با فشردن این گزینه به خانواده و دوستان خود اجازه می دهید که در لحظه از مکان شما بر روی نقشه خبر داشته باشند. البته می توانید زمان در دسترس بودن مکان خود در نقشه را کنترل و محدودش کنید.

لایو لوکیشن در واتساپ هم برای چت های سینگل و هم برای چت های گروهی فعال است؛ به این صورت که در گروه ها بیشتر از یک نفر می تواند لایو لوکیشن خود را به اشتراک بگذارد. به محض اینکه لایو لوکیشن خود را فرستادید می توانید آیکون «stop sharing» را لمس کرده و دسترسی دیگران به لوکیشن خود را متوقف کنید. این گزینه زیر قسمت نقشه وجود دارد. حالا می رویم به سراغ مبحث اصلی؛ «چگونه در واتس اپ لایو لوکیشن فیک بفرستیم؟»

چگونه در واتس اپ لایو لوکیشن فیک بفرستیم؟

مرحله اول

از گوگل پلی نرم افزار GPS را دانلود کرده و در بخش تنظیمات به این نرم افزار اجازه دسترسی دهید. فقط کافی است به تنظیمات رفته، وارد بخش developer option شوید، به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه «select mock location app» را لمس کنید.

 

نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ
نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ

مرحله دوم

نرم افزار را باز کرده، لوکیشن مورد نظر خود را در بخش سرچ بنویسید و سپس GPS را که با نشانگان سبز در زیر صفحه نمایش داده می شود فعال کنید.

 

نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ
نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ

مرحله سوم

به واتساپ بروید و چت مورد نظر خود را باز کنید. سپس گزینه لوکیشن را لمس کنید، سپس «Share live location» را انتخاب کنید. در نهایت می بینید که لوکیشن فیک شما در این پیام رسان نمایش داده خواهد شد.

نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ
نحوه ارسال لایو اوکیشن فیک در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا