فراتر از خبر

کاربرد گیربکس صنعتی در سنگ شکن

سنگ شکنی مراحل گوناگونی دارد که به منظور خرد کردن مواد معدنی و آزاد سازی کانی های با ارزش انجام می شود. معیارهای انتخاب سنگ‌شکن با توجه به ظرفیت، ابعاد، خوراک، ابعاد محصول، سنگ مقاومت فشاری، قابلیت تحرک، قابلیت استفاده در فعالیت های زیرزمینی و سایر موارد انجام می شود. یکی از ابزارهای به کار رفته در سنگ شکن، گیربکس صنعتی است. در ادامه این مطلب ما درباره سنگ شکن ها و کاربرد گیربکس صنعتی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع سنگ شکن

قبل از پرداختن به گیربکس ها، بیایید دو مورد از پرکاربردترین سنگ شکن ها را با یکدیگر بررسی کنیم:

  • آسیاب چکش

آسیاب چکشی می تواند به عنوان سنگ شکن اولیه در بسیاری از انواع مصالح و کاربردهای صنعتی از جمله سنگ آهک، مرمر، شیل، گچ، فسفات، بوکسیت، تفاله آلومینیوم، اورانیوم، کرایولیت، کلینکر، آهک زنده، کک نفتی، زغال سنگ و غیره استفاده شود.

با استفاده از ترکیبی از روش‌های کاهش ضربه، برش و ساییدگی، آسیاب‌های چکشی تمایل دارند علاوه بر کاهش اندازه، مواد ظریف‌تری تولید کنند که ممکن است برای هر کاربردی مطلوب نباشد. این ماده وارد سنگ شکن می شود و در اثر ضربه با چکش های تابشی که به روتور چرخان متصل شده اند خرد می شود. ذرات از صفحات شکن به دایره چکش برگشته و به داخل مجموعه رنده و در سراسر سطح رنده منتقل می شوند و ذرات بزرگتر را خرد می کنند. هنگامی که مواد به اندازه مناسب رسید، از سوراخ های مجموعه رنده خارج می شود.

آسیاب چکشی سنگدانه را می توان برای تولید مواد سنگدانه ای با کیفیت بالا و مکعبی با کیفیت عالی یا برای تولید آهک پودر شده استفاده کرد.

  • سنگ شکن های ضربه ای شفت افقی

این نوع سنگ شکن های ضربه ای می توانند مواد کمی ساینده، خشک یا مرطوب را که چسبنده نیستند، کنترل کنند. آنها نسبت کاهش 10:1 تا 25:1 را ارائه می دهند و معمولاً در مواد معدنی، شن و ماسه، و کاربردهای بازیافت استفاده می شوند.

ضربه گیر شفت افقی دارای یک محفظه انبساط بزرگ است که در داخل آن یک شفت روتور چرخان پوشیده شده با میله های ضربه یا چکش قرار دارد. موادی که وارد محفظه خرد کردن می‌شوند به روتور چرخان متصل می‌شوند که مواد را روی صفحات شکن دیواره‌های محفظه پرتاب می‌کند. بخش عمده ای از شکستن مواد در تماس اولیه مواد با روتور و برخورد بعدی آن با صفحات شکن اتفاق می افتد. هنگامی که مواد در محفظه پرتاب می شوند، برخی از شکستگی های اضافی در اثر برخوردهای بین ذرات رخ می دهد. این نوع سنگ شکن ها دارای مشخصات کم و ظرفیت های توان عملیاتی بالا با سرعت رول پایین هستند. همچنین، مانند ژیراتورها، آنها می توانند جریمه هایی را در خوراک بپذیرند که در آن ماشین های فشرده سازی دیگر مانند فک ها نیاز به غربالگری اولیه دارند.

گیربکس صنعتی چیست؟

گیربکس صنعتی برای تغییر سرعت، جهت و گشتاور، معمولاً بین موتور و شفتی که تجهیزات از جمله سنگ شکن را به حرکت در می آورد، استفاده می شود.

گیربکس صنعتی

قطعات گیربکس صنعتی

  1. چرخ دنده ها

هدف همه چرخ دنده ها انتقال نیرو بین یک سیستم و امکان دستیابی به طیف وسیعی از سرعت ها/بارها برای محدوده ثابتی از سرعت/بارهای ورودی است. این کار با تغییر نسبت دنده انجام می شود. یک نسبت دنده با تعداد چرخش هایی که ورودی باید برای یک چرخش خروجی کامل کند، تعریف می شود. طیف وسیعی از طرح‌های دنده مختلف وجود دارد که همگی طیفی از سطوح نویز، درجه تماس بین دندان‌ها، جهت انتقال نیرو و البته هزینه تولید را ارائه می‌دهند.

  1. بلبرینگ

هدف همه یاتاقان ها پشتیبانی از شفت های چرخشی است که برای انتقال نیرو استفاده می شود و در عین حال اصطکاک را به حداقل می رساند. بلبرینگ ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: یاتاقان های ژورنال و یاتاقان های المان نورد. یاتاقان های ژورنال هیچ قسمت متحرکی ندارند و به تماس سطح به سطح ساده روغن کاری شده متکی هستند، در حالی که یاتاقان های المنت غلتشی از چندین جزء تشکیل شده اند (یکی از قطعات که به محفظه ثابت و دیگری به محور چرخان، چندین عنصر نورد و یک قفس برای نگه داشتن عناصر نورد در جای خود). بلبرینگ های المان نورد دارای تنوع زیادی از طرح های مختلف هستند.

  1. نیازهای ویسکوزیته

ویسکوزیته به جریان سیال تحت مقاومت نیروی برشی اشاره دارد. هرچه سیال غلیظ تر باشد، جریان کندتر است. برعکس، هر چه مایع رقیق‌تر باشد، جریان سریع‌تر می‌شود. همانطور که ممکن است تصور کنید، کاربردهای مختلف به درجه های ویسکوزیته روان کننده متفاوتی نیاز دارند تا به اندازه کافی از تجهیزات محافظت کنند و عملکرد مطلوب را تضمین کنند.

 

جمع بندی

در سنگ شکن قطعات سنگ و آهن از دهانه ورودی چکش هایی که در حال چرخش هستند می افتد و پس از چندین فشار و کمی خورد شدن به اتاق خرد کننده برگشت داده می شود. یکی از پرکاربردترین وسایل به کار رفته در سنگ شکن ها گیربکس صنعتی است.

ماهان سنگ شکن یکی از تولیدکنندگان پیشرو گیربکس در ایران است. این واحد تولیدی پیشرفته با بالاترین کیفیت محصولات را به مشتریان ارائه می دهد و بسیار قابل اعتماد هستند.

شرکت ماکان سنگ شکن makansangshekan.net در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین آلات مربوط به تولید مصالح راهسازی ساختمانی و تامین انواع قطعات یدکی فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ ترین شرکت ها در زمینه تولید کارخانجات پخت و آسفالت انواع ماشین آلات، خردایش سنگ، سنگ شکن ثابت، سیار، دانه بندی شنی و ماسه با مدیریت آقای جعفرزاده است. تيم ماكان تمام تلاش خود را می کند که خدمات خود را در حداقل زمان با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت به مصرف کننده ارائه نماید و آمادگی هر گونه همکاری با مجموعه های مختلف در زمینه طراحی ، ساخت و نصب و راه اندازی خطوط خردایش و فرآوری انواع کانی های معدنی ، بازسازی و تعمیر انواع دستگاه های سنگ شکن و همچنین ساخت و تامین قطعات یدکی مربوط به دستگاه های مذکور را دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا