فراتر از خبر

قیمت تزریق ژل به چه عواملی بستگی دارد؟

تزریق ژل یکی از تکنیک‌های زیبایی در پزشکی بوده که امروزه به محبوب‌ترین روش برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از افزایش سن و پیری روی پوست صورت بدل شده است. محبوبیت تزریق ژل از غیر تهاجمی و ایمن و سریع بودن این روش درمان ناشی می‌شود که موجب کاهش چین و چروک و حجیم سازی برخی مناطق صورت و جوانسازی پوست می‌شود. اما عمدتا افرادی که برای اولین بار بدنبال تزریق ژل هستند، این پرسش را در ‌ذ‌هن خود دارند که هزینه این روش درمانی موثر چقدر است.

آیا نتایج حاصل از تزریق ژل ارزش صرف هزینه را دارند؟

اکثریت افرادی که تزریق ژل انجام داده‌اند، معمولا این روش درمانی را به دیگران توصیه میکنند. افرادی که تزریق ژل دریافت کرده‌اند عمدتا به نتایج مثبت این روش درمان زیبایی اشاره میکنند که موجب میشود با بهبود ویژگی‌های کلیدی پوست صورت آنها و کاهش چین و چروک پوستی، چهره‌شان بطور طبیعی جوان‌تر دیده شود.

اما افرادی که باور دارند تزریق ژل ارزش صرف هزینه را ندارد عمدتا از عدم تفاوت قبل و بعد تزریق ژل، از بین رفتن سریع نتایج و تغییرات ایجاد شده، عوارض جانبی ناشی از تزریق اعم از برآمدگی نواحی تزریقی، عدم تقارن یا سنگینی نواحی تزریق ناراضی هستند.

اما باید بدانید که مثل تمامی روش‌های جوانسازی و زیبایی، نتایجی که میتوانید از تزریق ژل داشته باشید نیز بطور کامل به متخصص یا ارائه دهنده مجاز این روش درمان زیبایی بستگی دارد.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

قیمت تزریق ژل هزینه تزریق ژل

متأسفانه نمی‌توان هزینه واحدی برای تزریق ژل بیان کرد چرا که هزینه این روش به دلیل عوامل متعددی اعم از موارد زیر، می‌تواند متغیر باشد:

  • موقعیت مکانی مطب یا کلینیک: هزینه تزریق ژل بسته به موقعیت مکانی مطب یا کلینیک به دلایل مختلف متغیر خواهد بود. برای مثال، هزینه زندگی در کلانشهرها برای پزشکان بالاتر بوده و به ناچار این بالا بوده هزینه زندگی در هزینه خدمات آنها نیز منعکس خواهد شد.
  • رقابتی بودن حوزه فعالیت: با توجه به فضای رقابتی این حوزه، هرچه گزینه قابل انتخاب بیشتری از حیث تعداد کلینیک‌ها و پزشکان مختلف در دسترس شما باشد، ممکن است با قیمت‌های پایینتری نیز بدلیل رقابتی بودن حوزه فعالیت مواجه شوید.
  • تعداد سرنگ مورد استفاده و تزریق مورد نیاز: میزان تزریق ژل بر حسب تعداد سرنگ سنجیده میشود. میزان تزریق و تعداد سرنگ نیز برای تکمیل هر مورد در افراد متفاوت، متغیر خواهد بود. برای مثال، اگر در فردی تعداد سرنگ بیش از ۱ عدد برای درمان نیاز باشد، طبیعتا هزینه درمان بالاتر خواهد بود.
  • نواحی تزریق: از تزریق ژل برای موارد متعددی اعم از تزریق ژل به لب برای حجم دهی، رفع گودی زیرچشم، فرم دهی و حجم دهی چانه، رفع خطوط اطراف بینی (خطوط لبخند) و رفع خطوط ماریونت (خط اخم) استفاده میشود. در مواردی مانند گودی زیر چشم و خطوط اطراف بینی، درمان با تزریق ژل تا حدودی چالش برانگیز بوده که به صرف زمان و مهارت و تخصص بیشتری نیاز دارد. از اینرو، هزینه تزریق ژل در این موارد بیشتر خواهد بود.
  • میزان مهارت و تجربه تزریق کننده: طبیعتا هرچقدر مهارت و تجربه پزشک یا متخصصی که این تزریق را انجام میدهد بیشتر باشد، دستمزد او نیز بالاتر خواهد بود.

با این حال، موردی که بیشترین تاثیر را در هزینه شما خواهد داشت، نوع ژلی است که برای تزریق انتخاب میکنید. در رابطه با انواع ژل تزریقی در ادامه صحبت خواهیم کرد.

نوع ژل تزریقی که دریافت می‌کنید.

نوع ژل تزریقی که دریافت می‌کنید.

پزشک معمولا محصولی را که مناسب درمان ناحیه مد نظر شما بوده و با اهداف زیبایی شناختی مد نظر شما بالاترین همخوانی را داشته باشد، به شما پیشنهاد خواهد داد. اما اگر نگران هزینه آن باشید میتوانید از پزشک بخواهید تا گزینه مقرون بصرفه‌تری را به شما معرفی کند.

  • ژل ژوویدرم (Juvederm): ژوویدرم محبوب‌ترین فیلر بر پایه اسید هیالورونیک بوده که متشکل از ۶ نوع فرمولاسیون خاص اعم از ژوویدرم ولوما برای حجم دهی چانه و گونه، برای حجم دهی و بزرگ کردن لب‌ها و ولوور برای چین و چروک و خطوط اطراف بینی و سایر خطوط اطراف دهان می‌باشد.
  • رستیلن: این مورد نیز یکی از پرکاربردترین برندهای فیلر بر پایه اسید هیالورونیک است که دارای ۷ نوع فرمولاسیون مختلف مورد استفاده برای افزایش حجم، صاف کردن خطوط ریز، رفع چین و چروک صورت و چین‌خوردگی‌های نواحی مختلف صورت می‌باشد.
  • انواع ژل‌های RHA: این برند نیز جدیدتر فیلر پوستی بر پایه هیالورونیک اسید است که ادعا دارد در جوانسازی پوست موثرتر عمل میکند.
  • بلوترو: محصولات این برند به صورت کلی از اسید هیالورونیک اسید ساخته شده که اغلب برای درمان گودی زیر چشم استفاده می‌شود.
  • رادیس: ژل رادیس نوعی پرکننده طبیعی و سازگار با پوست است که در تحریک کلاژن‌سازی نقش مهمی داشته و در واقع از هیدروژن، اکسیژن، کربن و میکروسفرهای کلسیم هیدروکسی آپاتیت (CaHA) ساخته شده که برای صاف کردن چین‌های عمیق و جوان‌سازی استفاده می‌شود.
  • بلافیل: علاوه بر اینکه کلاژن‌سازی (با میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات یا PMMA) را برای نتایج طولانی مدت تحریک می‌کند، نوعی درمان رایج برای اسکار آکنه (جای جوش) نیز می‌باشد.
  • پروفایلو: بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده و علاوه بر رطوبت رسانی بر روی افتادگی و پیری پوست نیز تاثیرگذار می‌باشد.

انتخاب فیلر یا ژل با کیفیت و با ماندگاری بالا به معنای هزینه اولیه بیشتر اما کمتر شدن نیاز به درمان‌های حفظ نتایج است. طول عمر نتایج حاصل از تزریق هر نوع فیلر یا ژل بطور مشخص تعیین نشده اما میزان ماندگاری نتایج شما عمدتا به موارد زیر بستگی خواهد داشت:

  • فرمولاسیون خاص هر ژل تزریقی
  • ناحیه تحت درمان (در مناطقی که تحرک بیشتری دارند، نتایج سریع‌تر از بین میروند)
  • سرعتی که بدن شما فیلر یا ژل تزریقی را متابولیزه می‌کند

میتوانید قبل از تزریق با پزشک خود در رابطه با مدت زمان ماندگاری نتایج صحبت کنید. تزریق ژل عمدتا انتخاب کم هزینه‌تری نسبت به دیگر روش‌های زیبایی مانند تزریق چربی است چرا که در تزریق چربی برای برداشتن چربی از بدن فرد به جراحی لیپوساکشن نیاز خواهد بود.

آیا تزریق ژل ارزان قیمت ارزش ریسک را دارد؟.

تزریق ژل به صورت

همانطور که پیشتر هم در این مقاله گفته شد، قیمت یا هزینه تزریق ژل به برخی از عوامل بستگی دارد. از اینرو، بهترین راه برای اطلاع از هزینه تزریق ژل، معمولا تماس با پزشکان و کلینیک‌های محلی بمنظور درخواست تعیین هزینه خدمات تزریق ژل است.

میتوانید از طریق مشاوره با پزشکان و ارائه دهندگان مختلف این نوع خدمات، کسی را پیدا کنید که تزریق ژل را با قیمتی بسیار کمتر از حد معمول انجام میدهد. از اینرو، اگر هزینه تزریق ژل دغدغه اصلی شماست،‌ ژل‌های ارزان قیمت نیز در دسترس هستند.

اما توجه داشته باشید که باید از دریافت ژل‌های ارزان قیمت بویژه زمانی که قیمتی پایین‌تر از حد معمول به شما پیشنهاد میشود، خودداری کنید. عمدتا وقتی در رابطه با تزریق ژل پیشنهاد قیمتی پایین‌تر از حد معمول دریافت میکنید، این پایین بودن قیمت به معنای استفاده از ژل تزریقی بی کیفیت و غیر ماهر بودن پزشک است که انتخاب چنین مواردی میتواند مشکل‌ساز و خطرناک باشد.

بنابراین زمانی که تزریق ژل با قیمتی کمتر از حد معمول به شما پیشنهاد میشود باید محتاطانه عمل کنید چرا که این امر میتواند مستقیما سلامتی شما را هدف بگیرد. زمانی که از ژل ارزان قیمت استفاده میکنید، در بهترین حالت اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و در موارد بدتر میتواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا