فراتر از خبر

شرایط تمکن مالی برای انواع ویزای کانادا

در هنگام مهاجرت به کانادا، اثبات تمکن مالی یکی از مهم‌ترین مدارکی است که از شما می‌خواهند. نامه‌ی تمکن مالی ویزای کانادا، به افسر سفارت کانادا این اطمینان را می‌دهد که شما می‌توانید از پس هزینه‌های مهاجرتی خود در کشور مورد نظر برآیید. حداقل مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی بسته به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است. این مبالغ، جهت تامین هزینه‌های رفت و برگشت به کشور مقصد، اسکان، حمل و نقل، خورد و خوراک و … می‌باشد.

نامه‌ی تمکن مالیِ شما را بانکی که در آن حساب دارید، به واحد پول کشور مقصد صادر می‌کند. در این نامه، مانده حساب و سپرده‌های بانکی شما به علاوه‌ی تاریخ بازگشایی حساب، میانگین مبالغِ در گردش (مبالغ وارد شده به حساب و خارج شده از حساب) قید می‌شود. نامه تمکن مالی زمانی دارای اعتبار است که شعب ارزی آن را صادر کرده باشند! و مدیر شعبه‌ی مربوطه نیز آن را مهر و امضاء کرده باشد. بازه‌ی‌ زمانی که  تمکن مالی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد، 6 ماه اخیر است.

ویزای توریستی کانادا و تمکن مالی

کانادا کشوری است با جاذبه های توریستی بی نظیر و طبیعت زیبا که گردشگران را از سراسر جان به سوی این سرزمین می‌کشاند. سالیانه میلیون ها توریست با هدف گردش و تفریح یا دیدار با افراد خانواده و دوستان و آشنایان، با دریافت ویزای توریستی کانادا بصورت کاملا قانونی به این کشور سفر می کنند. به همین منظور اگر قصد سفر به کانادا را دارید لازم است تا از مجوز ورود به این کشور و ویزای کانادا برخوردار باشید.

یکی از عوامل تاثیرگذار در اخذ ویزای توریستی کانادا، داشتن گواهی تمکن مالی است. مبلغ تمکن مالی ویزای کانادا در این حالت، شرایط مسافرت‌های خارج از کشور و اسناد ملکی شما را بیان می‌کند. سفارت کانادا نامه‌ی تمکن مالی ویزای کانادا به ازای فرد متقاضی را، 50,000 دلار و به ازای هر عضو خانواده، 10,000 دلار تعیین کرده است. اگر مبلغ تمکن مالی شما بیشتر از این باشد، سفارت کانادا علاوه بر تاریخچه مسافرت‌های خارجی، اسناد و اموال منقول و غیر منقول شما را نیز بررسی خواهد کرد تا از جعلی نبودن مدارک، اطمینان حاصل کند.

شرایط تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا در سال ۲۰۲۲

تمکن مالی ویزای کاری کانادا

زمانی که شما برای ویزای کاری درخواست می‌دهید، تمکن مالی ویزای کانادا علاوه بر موارد مذکور، شرایط دیگری را نیز به دنبال دارد:

  1. توان مالی شما می‌بایست برای اقامت شما و خانواده‌تان در کانادا کافی ‌باشد! به گونه‌ای که برای برطرف کردن نیازهای اساسی زندگی خود دچار مشکل نشوید.
  2. در این زمان نمی‌توانید برای امرار معاش از شخص دیگری پول قرض بگیرید. به همین علت می‌بایست تمامی هزینه‌های زندگی خود را، قبل از دریافت حقوق در کشور کانادا داشته باشید.
  3. پس از مهاجرت به کانادا می‌توانید در صورت نیاز، از منابع مالی همسر و فرزندانتان نیز استفاده کنید.
  4. اگر از شرکت و یا کارفرمایی در کانادا، دعوت‌نامه‌ یا پیشنهاد کاری دارید، می‌بایست با مدارک تمکن مالی خود به آنها اطمینان دهید که از پس هزینه‌های خود برمی‌آیید.

به طور کلی تمکن مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا برای یک نفر، 12,475 دلار است و به ازای هر عضو همراه، 3,361 دلار به این مبلغ اضافه می‌شود. برای خانواده‌ی 2 نفره، 15,531 دلار؛ خانواده‌ی 3 نفره، 19,093 دلار، خانواده‌ی 4 نفره، 23,181 دلار و خانوده‌ی 5 نفره، 26,292 دلار می‌باشد.

 

تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از پرطرفدارترین انواع ویزای کانادا، ویزای تحصیلی می‌باشد. کانادا به علت بالا بودن کیفیت آموزشی، شهریه‌های کم دانشگاه‌، آینده‌ی کاری تضمین شده برای فارغ التحصیلان و … محبوب‌ترین مقصد در میان دانشجویان است. برای ادامه تحصیل نیز همانند هر ویزای اقامتی دیگر به تمکن مالی ویزای کانادا احتیاج دارید! برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی،تمکن مالی 4 ماه گذشته‌ی شما بررسی می‌شود، مخصوصا زمانی که شما سرپرست خانواده باشید.

تمکن مالی ویزای کانادا، هزینه‌ی یک سال تحصیل و زندگی در کاناداست. به علت متفاوت بودن شهریه در رشته‌های مختلف، این مبلغ نیز متفاوت است. اما به صورت میانگین بین 10,000 تا 30,000 دلار برای هزینه‌های تحصیل و  15,000 دلار برای هزینه‌های مربوط به زندگی می‌باشد. اگر به همراه یک نفر از اعضای خانواده‌ی خود مهاجرت می‌کنید، می‌بایست 4,000 دلار اضافه‌تر پرداخت نمایید! و به ازای هر نفر بیشتر، 3,000 دلار کانادا به این مبلغ اضافه می‌شود.

اگرچه کشور کانادا با فراهم آوردن فرصت های زندگی و پیشرفت عادلانه و برابر برای افراد و نیز بهره مندی از برترین و به روز ترین مراکز علم و دانش دنیا، شرایط ایده آلی را در مقایسه با کشورهای دیگر دارد. اما برای رسیدن به این شرایط ایده آل به ویژه دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید فرد متقاضی قبل از هرچیز متناسب با مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ارائه کند.

مبلغ تمکن مالی ویزای کانادا تحصیلی

تمکن مالی ویزای استارتاپ کانادا

به جز استان کبک، شما می‌توانید این ویزا را برای سایر ایالات‌های کانادا دریافت کنید. برای ویزای استارت ‌آپ کانادا، می‌بایست یک ایده‌ی کسب و کار مشخص، کاربردی، خلاقانه و سودآور داشته باشید! در این راستا، ایده‌ی شما باید مورد تایید و حمایت بعضی از سازمان‌های دولتی کانادا قرار بگیرد. شما می‌توانید حداقل با مبلغ 100,000  و 200,000 دلار در استان بریتیش کلمبیا سرمایه‌گذاری کنید. این برنامه (Regional Pilot)، به صورت آزمایشی برای جوامع یا مناطق کم جمعیت (زیر 75,000 نفر) می‌باشد.

علاوه بر مبلغ سرمایه‌گذاری که به آن اشاره کردیم، باید ثابت کنید که املاک، مستغلات، حساب بانکی، سهام، اوراق قرضه‌ی شما 300,000 دلار کانادا می‌باشد.  همچنین 3 سال از 5 سال گذشته، صاحب یک تجارت موفق بوده و آن را مدیریت کرده‌اید! یا حتی 4 سال از این مدت را در یک سمت مدیریتی موفق فعالیت کرده‌اید (مدیر عامل، عضو هیئت مدیره و …). اگر بتوانید ثابت کنید که صاحب 100٪ این کسب و کارها بوده‌اید، حتی در صورت نداشتن تحصیلات دانشگاهی نیز ممکن است بتوانید ویزای استارتاپ کانادا را بدست آورید.

ویزای استارتاپ کانادا نسبت به روش های کاری و تحصیلی روش پرهزینه تری است، اما به دلیل داشتن مزایای بیشماری مانند دریافت اقامت دائم برای کل خانواده، پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید با کمترین ریسک به همراه خانواده مهاجرت کنید و از همان ابتدای ورود اقامت دائم دریافت کنید، روش استارت آپ کانادا را انتخاب کنید.

از دیگر شرایط تمکن مالی ویزای کانادا برای سرمایه‌گذاری در ایالت‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استان انتاریو: سرمایه‌گذاری به مبلغ 600,000 دلار در داخل تورنتو و تمکن مالی 800,000 دلار. سرمایه‌گذاری به مبلغ 200,000 دلار در خارج از تورنتو و تمکن مالی 400,000 دلار.
  2. استان بریتیش کلمبیا: سرمایه‌گذاری به مبلغ 200,000 دلار( بدون محدودیت در شهر) و تمکن مالی 60,000 دلار. سرمایه‌گذاری به مبلغ 100,000 دلار (برای شهرهای خیلی کوچک و کم جمعیت) و تمکن مالی 300,000 دلار.
  3. استان نیوبرانزویک: سرمایه‌گذاری به مبلغ 15,000 دلار و تمکن مالی 500,000 دلار.
  4. ایالت پرنس ادوارد : سرمایه‌گذاری به مبلغ 75,000 دلار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا