اخبار بورس

توضیحات روح الله دهقانی مبتنی بر نقص فنی سامانه فرابورس در 15 مهر

در روز گذشته 15 مهر ماه سامانه فرابورس برای چند ساعت با اختلالاتی روبرو شد و معاملات سهامداران فرابورس به تعویق افتاد. شب گذشته با روح الله دهقانی مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس صحبتی شده و گزارش و توضیحات کاملی از مشکلات و نقص فنی سامانه فرابورس در تاریخ 15 مهر سه شنبه را ارائه داد.

تفاوت بازار بورس و فرابورس در چیست؟

توضیحات روح الله دهقانی مبتنی بر نقص فنی سامانه فرابورس در 15 مهر


به گزارش از بورس فردا و نقل از بورسینه

شب گذشته بورسینه با مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ( روح‌ الله دهقان ) در مورد قطع سامانه فرابورس در روز گذشته صحبتی شد و روح الله دهقانی بیان کرد: 

در هر سامانه ای احتمال خطا و نقص فنی وجود دارد اما حداقل در 2 ماه گذشته هیچ مشکلی در سامانه معاملاتی فرابورس وجود نداشته و مشکل و نقص فنی که برای سامانه فرابورس دیروز به وجود آمد خارج از ساعات معاملات بود و از جنس مشکلات و نقوص گذشته نبوده.

بعد از انجام فرایندی سعی کردیم که امکان انجام معاملات را برای بازار های بزرگ اول و دوم را با تایید ناظر بازار فراهم ساختیم اما متاسفانه به دلیل عدم رفع کامل نقص فنی این امکان در بازار پایه بوجود نیامد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، روح‌ الله دهقان در رابطه احتمال حمله خرابکارانه به سامانه گفت:

سامانه معاملات در یک شبکه کاملا ایزوله نگهداری می شود و هیچ ارتباطی با شبکه های بیرونی نداشته و مستقل از اینترنت می باشد احتمال خطرات هک سیستم بسیار بسیار کم می باشد.

تیم فنی و حرفه ای ما شب گذشته سعی بر رفع این نقص داشتند و خوشبختانه این نقص برطرف شد و امروز معامله گران بدون هیچ مشکلی معاملات خود را انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا