فراتر از خبر

تبلیغ کنسرت تتلو در تهران!

چند روز مانده به کنست تتلو، پوسترهای تبلیغاتی آن روی دیوارها و در سطح شهر تهران دیده می‌شود.

نکته جالب توجه که جای تعجب نیز دارد، امکان خرید از داخل ایران و بدون نیاز به ارز خارجی است.

تتلو مجددا کنسرت دیگری راه می‌اندازد

رضا مهدوی، موسیقی‌شناس و نوازنده سنتور و مدیرکل سابق مرکز موسیقی، در این خصوص که چرا کنسرت امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به‌رغم اینکه شخصیتی هنجارشکن و گاهی ضد اخلاقی دارد تا این حد مورد استقبال قرار گرفت؟ به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: این مسئله را می‌توان از دو شاخه بررسی و آسیب‌شناسی کرد.

او ادامه داد: شاخه اول فضای عمومی موسیقی کشور است؛ نهادها و سازمان‌ها و حتی رسانه ملی موسیقی را هنوز جدی تلقی نمی‌کنند و به این هنر نگاه مناسبتی و زینت المجالسی و جشنواره‌ای دارند و در حقیقت توجه مسئولان به ساحت قدسی و تشخّصی موسیقی‌دانان ایران گاه پر رنگ و گاه کمرنگ بوده تا کنون و بر همین اساس نیز ممیزی‌ها و رفتارهای سلبی ایجابی شکل گرفته است.

مهدوی افزود: نگاه به موسیقی در حاکمیت ما یک نگاه کلان و جهان شمول نیست و حتی در داخل کشور هم مدیریت واحدی ندارد و اساسا برای این رشته مهم و مظلوم تربیت مدیر نداریم و اکثر مدیران از رشته‌های دیگر هستند و فاقد اندیشه و دورنمای فنِّ موسیقیا.

اتفاق نظر هم بین مدیران بالادستی فرهنگی نیست و این است که تاکید می‌شود بر مظلومیت فرهنگ و چنین موضوعی باعث شده تا تشدّد آرا فضا را افسار گسیخته کند و داشته‌های در قد و قواره‌های مختلف را که می‌توانیم مورد حمایت و هدایت قرار بدهیم با بی‌توجهی و کج سلیقگی آن‌ها را رها کرده به حال خودشان تا سلیقه محور فعالیت می‌کنند.

پس طبیعی است که اینگونه افراد در گوشه و کنار کشورهای مختلف به اپوزیسیون روی آورده و به نوعی معاند نیز هم می‌شوند تا جایگاه و طرفداران بسیاری اخذ کنند./ وقت صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا