فراتر از خبر

تبریک تولد بیرانوند به سرلک به زبان انگلیسی!

تبریک تولد علیرضا بیرانوند به میلاد سرلک به زبان انگلیسی را در ویدئو زیر ببینید.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

علیرضا صفر بیرانوند زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان به صورت قرضی از تیم رویال آنتورپ، برای بوآویشتا در لیگ پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

بیرانوند به مدت چهار فصل پیاپی از فصل ۹۴–۱۳۹۳ تا ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران و در زمان حضور در پرسپولیس در فصل ۹۸–۱۳۹۷، مرد سال فوتبال ایران و بهترین بازیکن لیگ شد.

او در تیم ملی نیز بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشت.

در نوامبر ۲۰۲۱، بیرانوند رکورددار بلندترین پرتاب دست در جهان و ثبت در کتاب گینس شد.

علیرضا بیرانوند در ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ایران را به مقصد بلژیک برای حضور در تست پزشکی باشگاه آنتورپ ترک کرد.

بیرانوند نخستین بار در ۲۰ آذر ۱۳۹۹ مقابل تاتنهام در رقابت‌های لیگ اروپا برای آنتورپ به میدان رفت و علی‌رغم دریافت ۲ گل به عنوان بهترین بازیکن تیمش شناخته شد. او در این مسابقه بارها مانع از گلزنی بازیکنان تاتنهام شد.

بعد از عملکرد خوب بیرانوند در بازی برابر تاتنهام، او برای بازی مقابل تیم کلوب بروژ که صدرنشین لیگ بلژیک بود هم انتخاب شد. این دیدار حساس در نهایت با برد ۲–۰ کلوب بروژ همراه شد. عملکرد بیرانوند در این بازی مورد توجه ایوان لکو قرار نگرفت تا او دوباره نیمکت نشین شود.

از ویژگی‌های دروازه‌بانی او می‌توان به پرتاب دست‌های فوق‌العاده او در شروع مجددها نام برد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده‌است. سایت المصدر عربستان پس از بازی تیم نفت تهران در برابر الاهلی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر یاد کرد و آن را طولانی‌ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان دانست. او توپ را در محوطه جریمه خودی گرفت و با پرتاب دست آن را به محوطه جریمه الاهلی فرستاد تا تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

بیوگرافی میلاد سرلک

میلاد سرلک زادهٔ ۶ فروردین ۱۳۷۴ بازیکن فوتبال ایرانی در پست هافبک است که در لیگ برتر برای تیم پرسپولیس بازی می‌کند.

او از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بازیکن سپاهان بود و در ۷۰ مسابقه برای این تیم، به میدان رفت و دو گل هم زد.

در سال ۲۰۱۹ میلاد سرلک با قراردادی یک ساله به تیم نساجی مازندران پیوست. او برای نساجی مازندران ۱۲ بازی انجام داد.

در نقل و انتقالات زمستانی سال ۱۳۹۸ سرلک با قراردادی به تیم شهرخودرو پیوست. او برای شهر خودرو در مجموع ۱۳ بار به میدان رفت.

در ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، میلاد سرلک با قراردادی دو ساله به تیم پرسپولیس پیوست.

نخستین بازی او برای پرسپولیس، در ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ورزشگاه بنیاد قطر در مسابقه‌ای برابر التعاون بود که با پیروزی ۱ بر ۰ پرسپولیس، همراه شد.

میلاد سرلک در نخستین فصل حضورش در پرسپولیس، شمارهٔ ۱۰ تیم را گرفت. نخستین گل او برای تیمش، در ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در برابر شهر خودرو زده شد و در این بازی، برای نخستین‌بار در پرسپولیس، برترین بازیکن مسابقه نیز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا