فراتر از خبر

افزایش 41 درصدی روغن‌های صنعتی

عوامل مختلفی وجود دارد که بر افزایش قیمت روغن‌های صنعتی تأثیر می‌گذارد. این عوامل می‌تواند به خاطر افزایش میزان تقاضا باشد و یا قیمت‌های رو به رشد مواد اولیه‌ای که ترکیبات روغن به کار می‌رود. در هر حال، تولیدکنندگان روغن‌های صنعتی، درخواست افزایش قیمت روانکار صنعتی را اعلام کرده‌اند و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از این درخواست حمایت کرده است.

در این مطلب موضوعات بیان‌شده در خصوص افزایش قیمت روغن صنعتی را بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

میزان افزایش قیمت روغن صنعتی

قیمت روغن صنعتی

در سال گذشته، قیمت روغن موتور افزایش یافت، با این حال امسال نیز قیمت آن با رقمی بیشتر از ۴۰ درصد افزایش وارد بازار شد. تولیدکنندگان برای افزایش قیمت حدود ۷۲ تا ۸۲ درصد درخواست داده بودند و دلیل این که افزایش قیمت ۱۵ درصدی را که از پیش اعلام شده بود، قبول نکردند. در نهایت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با بررسی‌هایی که انجام داد، با ۴۱ درصد افزایش قیمت موافقت کرد.

در آغاز سال 2023، عوامل متعددی در تعیین روند کوتاه‌مدت و میان‌مدت قیمت روغن صنعتی می‌توانند نقش داشته باشند. نگرانی‌های عرضه و تقاضا، تشدید سیاست‌های پولی در سطح جهانی، انتظارات کاهش شدید تورم اقتصادی و رکودهای احتمالی، همگی بر قیمت نهایی روغن صنعتی تأثیر می‌گذارند.

یک وب‌سایت خارجی عوامل موثر بر قیمت روغن صنعتی را بررسی کرده است،که در این لینک می‌توانید مشاهده کنید.

 

عرضه و تقاضای روغن صنعتی و تأثیر آن بر افزایش قیمت

عرضه و تقاضای روغن صنعتی

سه عامل کلیدی که تاجران برای تعیین قیمت نهایی روغن صنعتی استفاده می‌کنند و در هنگام توسعه پیشنهادهایی که بر قیمت تأثیر می‌گذارد، به آن‌ها توجه می‌کنند، عبارت‌اند از میزان عرضه فعلی، میزان تأمین در آینده و تقاضای مورد انتظار.

در صورتی که تمایل دارید پرفروش‌ترین برندهای صنعتی از دیدگاه کاربران را بشناسید، وارد لینک شوید.

 

میزان تأمین فعلی روغن صنعتی

عرضه فعلی شامل تولیدات جهانی نفت است که پایه ترکیبات روغن صنعتی را تشکیل می‌دهد. اوپک حدود 40 درصد نفت خام جهان را تولید می‌کند و بنابراین تأثیر زیادی در تعیین قیمت کلی روغن صنعتی دارد.

 

میزان تامین و عرضه در آینده

دسترسی‌های آتی به روغن‌های صنعتی، به ذخایر نفت بستگی دارد. یا اگر نیاز به نفت وجود داشت، بر اساس معیارهای قانون سیاست و حفاظت از انرژی، به راحتی می‌توان به این ذخایر دسترسی پیدا کرد تا عرضه نفت افزایش یابد.

 

تقاضا

معامله گران به تقاضای جهانی نگاه می‌کنند. برآوردهای مقامات بالای تعیین‌کننده قیمت روغن صنعتی، میزان تقاضا را در نظر می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا