فراتر از خبر

اسحاق قویدل؛ قهرمانان رشته بدن‌سازی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت!

قهرمانان رشته بدن‌سازی و پرورش اندام مازندرانی؛ اسحاق قویدل ساعتی پیش بر اثر ابتلا به سرطان در کانادا دار فانی را وداع گفت.

بیوگرافی اسحاق قویدل قهرمانان رشته بدن‌سازی

‌اسحاق قویدل، از قهرمانان رشته بدن‌سازی و پرورش اندام و تنها سنگین‌وزن تاریخ این رشته ورزشی که توانسته در چهار دوره‌ متوالی در مسابقات کشوری قهرمانی رقابت‌ها را به دست آورد، امروز درگذشت.

اسحاق قویدل متولد ۱۳۶۶ در بابل مازندران بود. او در سال‌های اخیر به واسطه استفاده از داروهای غیرمجاز مبتلا به سرطان سارکوم شد و متاسفانه امروز پس از ۳ سال مبارزه با این بیماری، در تورنتو کانادا درگذشت.

قویدل در سال‌های گذشته دست به افشاگری علیه کاسبان و تبلیغ‌کنندگان این داروها زد و بارها از مضرات این داروها گفت.

وی قهرمان پرورش اندام در سالهای ۱۳۸۶، ۱۳۸۹، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ و تنها سنگین‌وزنی است که چهار سال متوالی مدال طلای این رشته را در کشور کسب کرده‌است. از سال ۲۰۱۲ عضو رسمی تیم ملی بوده و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به ترتیب ۴ نقره و طلای جهان را کسب کرده‌است. در سال ۲۰۱۶ توانست با به نمایش گذاشتن بدنی بی‌نقص و قهرمانی مستر المپیا در کویت و قهرمانی در اورال کارت حرفه ای خود را دریافت کند. سال ۲۰۱۶ اولین سنگین‌وزن حرفه ای تاریخ پرورش اندام ایران بود که به مسابقات حرفه ای تورنتو آمد و در سال ۲۰۱۸ فینالیست هم شد. او همچنین در مسابقات پرورش اندام کشور در سال ۱۳۹۳ به نشان طلا دست یافت.

دلیل بیماری اسحاق قویدل

بیماری قویدل با سردرد آغاز شد و از آنجا که پزشکان پس از بررسی بالینی گوناگون نتوانستند تشخیص قطعی دهند، عازم کانادا شد. بعد از مدتی در بیمارستان سن‌مارکز درمان قویدل آغاز و عمل جراحی وی انجام شد. پس از بررسی بالینی بیماری سارکوم تشخیص داده شد و سرانجام در روز ۴ اسفند ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا