فراتر از خبر

پکیج برقی چیست و چگونه کار می کند

پکیج برقی یک سیستم گرمایشی پیشرفته است که بواسطه جریان الکتریکی آب را گرم کرده و آب گرم مورد نیاز مصارف بهداشتی و مبدل های گرمایشی مانند رادیاتور، فن کوئل و گرمایش از کف را تامین می کند. این وسیله گرمایشی در مدل های مختلف و ظرفیت های متنوعی تولید شده و به بازار عرضه می گردد و از لحاظ منبع تغذیه نیز در دو نوع تک فاز و سه فاز طراحی شده و در مدل های دیواری و زمینی موجودند. وبسایت فروشگاهی دماپویا امکان انتخاب و خرید پکیج برقی در مدل ها و ظرفیت های متنوع و از برندهای معتبر بهمراه گارانتی را فراهم کرده است. شما کاربران گرامی چنانچه قصد خرید دارید می توانید وارد وبسایت شده و یا برای مشاوره بیشتر و دریافت قیمت های به روز، با کارشناسان مجرب دماپویا تماس حاصل نمایید.

 

کارکرد پکیج برقی

در این بخش قصد داریم درباره کارکرد پکیج برقی صحبت کنیم و بدانیم این وسیله گرمایشی چگونه کار می کند. در واقع آب از طریق لوله ورودی وارد دستگاه شده و در لوله های مبدل جریان پیدا می کند. بعد از جریان پیدا کردن آب در داخل پکیج، ترموستات به گرم کن سیگنال فرستاده و جریان برق وارد المنت ها می شود. المنت ها که در کنار لوله های مبدل آب قرار دارند، داغ شده و آب را گرم می کنند. این وسیله گرمایشی از بازدهی مطلوبی برخوردار است و مناسب استفاده در آپارتمان های مسکونی، اداری، کارگاه های صنعتی، باشگاه ها، آرایشگاه ها، کافه تریا و بخصوص ویلاهایی است که دسترسی به گاز شهری ندارند، می باشد.

همانطور که بالاتر اشاره شد، پکیج برقی در ظرفیت های متنوعی از 12 کیلو وات تا 24 کیلو وات ساخته می شوند و در برندهای مختلفی در بازار موجودند. این وسیله گرمایشی به دلیل ساختار و بالا بودن قدرت گرم کن المنت ها بعد از داغ شدن، از بازدهی مناسبی برخوردار است و در مناطقی که دسترسی به گاز شهری کم بوده و یا امکان دسترسی به گاز شهری موجود نیست، مناسب می باشد. پکیچ برقی برای ساختمان هایی با متراژ 45 متر تا 300 متر را دارند و بدیهی است که در هنگام خرید، باید ظرفیت و مدل دستگاه با توجه به متراژ ساختمان و نوع کاربری انتخاب شود.

 

 

انواع پکیج برقی از لحاظ مدل نصب

این وسیله گرمایشی با نوع سوخت مصرفی برق، از لحاظ نوع نصب در دو مدل دیواری و زمینی تولید می شوند و در انواع فضا قابل نصب اند. پکیج های برقی دیواری در ظرفیت های پایین و مناسب فضاهای کوچکی مانند کافه تریا و دفاتر کار هستند و به دلیل نبود احتراق در داخل دستگاه و عدم نیاز به دودکش، در فضاهای بسته کاربرد داشته و علیرغم پکیج های گازی اکسیژن محیط را مصرف نمی کنند. این دستگاه ها از ایمنی بالایی برخوردار بوده و بخاطر سیستم هوشمند در مدل های جدید، مصرف برق مناسبی دارند.

مدل های زمینی دارای ظرفیت حرارتی بالاتری هستند و برای ویلاها و ساختمان های بزرگی که امکان دسترسی به گاز شهری ندارند، گزینه مناسبی محسوب می شوند. لازم به ذکر است که این مدل ها در ظرفیت های بالا با برق سه فاز کار می کنند. هر دو مدل دیواری و زمینی قابلیت نصب به رادیاتورها، فن کوئل ها و گرمایش از کف را داشته و توان تامین آب گرمی مصرفی این نوع مبدل ها را دارند. برای مقایسه انواع مدل ها و انتخاب و خرید پکیج برقی مناسب نیازتان، می توانید به صفحات محصولات وبسایت دماپویا مراجعه کرده و بعد از مقایسه و مطالعه جزئیات هر مدل، محصول مناسب را خریداری نمایید.

 

مزایای پکیج برقی

در پکیج برقی به دلیل گرم شدن آب بواسطه جریان برق و نبود شعله، دود ایجاد نشده و نیازی به دودکش نیست. در نتیجه این دستگاه برای گرم کردن آب نیاز به اکسیژن نداشته و اکسیژن فضا را مصرف نمی کند. علاوه بر آن تولید دود نکرده و به محیط زیست آسیب نمی رساند. همچنین به دلیل عدم سیستم احتراق، اجزا داخلی دستگاه از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردارند. از دیگر مزیت های پکیج برقی می توان به بیصدا کار کردن آن اشاره کرد که در هنگام خواب و استراحت آلودگی صوتی ایجاد نکرده و موجب سلب آسایش ساکنین نمی شود.

 

شیوه نصب پکیج برقی

در نصب پکیج برقی ابتدا نیاز است شلنگ ورود و خروج آب مصرفی را متصل نمود و سپس لوله های ورود و خروج شوفاژ را نصب کرد. سپس شیر پر کن را باز کرده و مانو متر را روی 5/0 تنظیم کنید. پیچ شیر هواگیر اتوماتیک را برای تخلیه هوای داخلی شوفاژ باز نمایید و سیم های ورودی دستگاه را باید بطور مستقیم به کنترل برق نصب کنید. دقت داشته باشید که باید سیم قرمز به فاز، سیم آبی به نول وسیم زرد به ارت متصل گردد. در صورت اتصال ناصحیح امکان برق گرفتگی وجود دارد. توجه داشته باشید که سیم های اتصال باید افشان 6 باشد.

از آنجاییکه این وسیله گرمایشی دارای دو حالت تابستانه و زمستانه است دقت داشته باشید که در حالت زمستان باید ترموستات پمپ را روی 70 درجه و ترموستات گرمایشی را روی 80 درجه قرار دهید. همچنین در حالت تابستان باید ترموستات پمپ روی 90 درجه و ترموستات گرمایشی روی 80 درجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا