فراتر از خبر

ویدیویی از تمرینات ورزشی سلطان هاشم پور در سن 78 سالگی!

جمشید هاشم‌پور زادهٔ ۳ فروردین ۱۳۲۳ بازیگر اهل ایران است. او در جوانی در محله دوهزار زیر نظر احمد رودباری ورزشهای رزمی چون کونگ فو را فراگرفت.

جمشید هاشم پور استایل جذاب و خاص خودش را دارد و با ایفای نقش در فیلم های اکشن، محبوبیت زیادی را به مخصوص در میان آقایان بدست آورده است.

به تازگی نیز فیلمی از بدنسازی و تمرینات ورزشی او در سن 78 سالگی منتشر شده است و ماه به نوبه خود به جناب جمشید هاشم پور خدا قوت می گوییم.

بیوگرافی جمشید هاشم پور

جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۲۳ در تهران خیابان سلسبیل و از پدر و مادری اردبیلی به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد. او در جوانی در محله دوهزار زیر نظر احمد رودباری ورزشهای رزمی چون کونگ فو را فراگرفت.

وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی‌تبار، در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

سپس در فیلم‌های جنجال پول ساختهٔ پرویز خطیبی و ایوالله به کارگردانی منوچهر نوذری، قسمت (کارگردان امیر شروان)، عشقی‌ها (کارگردان جمشید شیبانی) بازی کرد.

آخرین فیلمش در قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، خوشگلترین زن عالم به کارگردانی قدرت‌الله احسانی بود. پس از آن برای مدتی سینما را رها کرد.

جمشید هاشم‌پور در سال ۱۳۸۲ دو فیلم بر پرده سینماها داشت، واکنش پنجم و سفر به فردا.

او در سال ۱۳۸۶ از پس بازی در فیلم استشهادی برای خدا، نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

جمشید هاشم‌پور پس از ۱۰ سال در جشنواره فیلم فجر ۳۶ ام حضور پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا