فراتر از خبر

نگاهی به بهترین کارهای پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی با حضور در سریال پژمان و بازی در نقش فوتبالیستی که عمر دوران فوتبالی‌اش رو به پایان است، وارد عرصه بازیگری شد. یک موفقیت مهم که موجب شد بازیگری را جدی‌تر ادامه دهد و امروز علاوه بر حضور موفق در آثار غیرکمدی و ایفای نقش‌های جدی، به عنوان یکی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران شناخته می‌شود.

کدام بازی پژمان جمشیدی را بیشتر دوست دارید؟

خوب بد جلف (پیمان قاسم خانی)

مهم‌ترین ویژگی این فیلم در مقایسه با دیگر کمدی‌های مشابه را می‌توان قصه‌گویی دانست که تلاش شده تنها به ایجاد موقعیت‌های کمدی و شوخی‌های کلامی بسنده نشود. جمشیدی همچون سریال پژمان در اولین تجربه سینمایی خود نیز بازی قابل قبولی ارائه می‌دهد و زوج او و درخشانی برگ برنده اصلی فیلم محسوب می‌شوند.

تگزاس (مسعود اطیابی)

فیلم تگزاس داستان دو دوست است که در برزیل درگیر اتفاقات عجیبی می‌شوند. ترکیب زوج جمشیدی و درخشانی در تگزاس نیز موفق عمل می‌کند و موقعیت‌های کمدی خلق شده مدیون بده‌بستان‌های آن دو و شوخی‌های کلامی رد و بدل شده میان آن‌هاست.

دینامیت (مسعود اطیابی)

دینامیت داستان دو برادر با عقاید مذهبی را روایت می‌کند که به دنبال خانه‌ای هستند و در نهایت با افرادی کاملا متضاد خودشان همسایه می‌شوند. پژمان جمشیدی یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های خود را در این فیلم ارائه می‌دهد و موفق می‌شود از جنس کمدی همیشگی خود فاصله بگیرد. طنازی و شیرینی ذاتی جمشیدی به کمک او آمده تا بتواند نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند و مخاطب را بخنداند.

لونه زنبور (برزو نیک نژاد)

مهم‌ترین ویژگی لونه زنبور زوج پژمان جمشیدی و محسن کیایی است که بار کمدی فیلم را از ابتدا تا انتها به دوش می کشند. لونه زنبور نتیجه قرار گرفتن دو کاراکتر متفاوت در موقعیتی کمیک است که منجر به خلق لحظات خنده‌دار متعددی می‌شود. پیشرفت جمشیدی در طی سال‌های اخیر در این فیلم کاملا محسوس بوده و به راحتی می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند.

٥٠ كيلو آلبالو (مانی حقیقی)

٥٠ کیلو آلبالو یکی از پرستاره‌ترین کمدی‌های چند سال اخیر است و در زمان اکران نیز به فروش بالایی دست پیدا کرد. پژمان جمشیدی در این فیلم که جزو نخستین تجربه‌های او در سینما به حساب می‌آید، نقش مانی نامزد آیدا را بازی می‌کند که استاد دانشگاه است. نقش پیچیدگی خاصی ندارد اما حضور دلنشین و به‌اندازه او مانند همیشه موجب ارتباط برقرار کردن مخاطب با او می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا