فراتر از خبر

لیست قیمت پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره‌ از ابزارآلات بسیار کاربردی هستند، به طوریکه آن‌ها در کلیه صنایع، دستگاه‌ها، وسایل، تجهیزات اطراف ما استفاده می‌شوند. با توجه به کاربرد زیاد پیچ و مهره‌ها و اینکه در هر کاربردی شرایط و محیط آن متفاوت است و به پیچ و مهره‌هایی متناسب با شرایط کاربرد نیاز است، پیچ و مهره‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. یکی از انواع پرکاربرد پیچ و مهره‌ها، پیچ و مهره گالوانیزه است. گالوانیزه به مدل و هندسه پیچ یا مهره اشاره ندارد و به نوع خاصی از آن‌ها محدود نمی‌شود. بلکه منظور مدل‌های مختلف پیچ و مهره است که جنس آن‌ها گالوانیزه است. این پیچ و مهره‌ها در واقع پیچ و مهره‌هایی فولادی هستند که با هدف بهبود برخی خواص آن، آبکاری می‌شوند. با توجه به اینکه فرایند آبکاری بر روی این ابزار انجام می‌شود، آن‌ها قیمت بالاتری نسبت به نوع فولادی دارند. برای اطلاع از لیست قیمت پیچ و مهره گالوانیزه، باید از مرکز یا فروشگاهی که قصد خرید این نوع پیچ و مهره از آن را دارید، استعلام قیمت بگیرید.

پیچ و مهره گالوانیزه

پیچ و مهره گالوانیزه به پیچ و مهره‌هایی اشاره دارد که آبکاری گالوانیزه شده‌اند. در واقع پیچ و مهره‌های آهنی و فولادی از انواع پیچ و مهره‌هایی هستند که گالوانیزه می‌شوند. این پیچ و مهره‌ها به دلیل مقاومت به خوردگی ضعیفی که دارند، در بسیاری از محیط‌ها مانند محیط‌های مرطوب، دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند. بنابراین برای استفاده پیچ و مهره‌های آهنی و فولادی (نوع فولادی کاربرد بیشتری دارد) در محیط‌های مرطوب و یا محیط‌هایی ک اتصال در تماس با مواد شیمیایی و خورنده است، باید مقاومت به خوردگی آن‌ها افزایش یابد. گالوانیزه کردن یکی از بهترین و موثرترین روش‌های بهبود مقاومت به خوردگی آهن و فولاد است. در این روش یک لایه مقاوم در برابر خوردگی بر روی سطح مواد ایجاد می‌شود. گالوانیزه کردن معمولا به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود.

لیست قیمت پیچ و مهره گالوانیزه

گالوانیزه گرم

روش گالوانیزه گرم همانطور که از اسمش پیداست، در دمای بالا انجام می‌شود. در این روش یک محلول مذاب که حاوی ترکیبات زینک است با دمای در حدود 450 درجه سانتیگراد، تهیه می‌شود. سپس پیچ و مهره در داخل این مذاب قرار دارده می‌شوند. دمای بالای این محلول سبب می‌شود که سطح پیچ و مهره با این مذاب واکنش دهد و شیمی سطح آن تغییر کند. در این شرایط یک لایه اکسیدی از اکسید زینک روی سطح فولاد و یا آهن تشکیل می‌شود. این لایه از آنجا که از واکنش سطح و مواد داخل مذاب تشکیل شده است، دارای استحکام بالایی است.لایه تشکیل شده مقاومت به خوردگی بالایی دارد. از آنجا که در این فرایند دما بالا است و انرژی زیادی صرف می‌شود، هزینه فرایند بالاتر است. بنابراین پیچ و مهره گالوانیزه گرم، قیمت بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد دارد.

گالوانیزه سرد

گالوانیزه کردن در دمای پایین را گالوانیزه سرد می‌گویند. در این فرایند محلولی از نمک‌های زینک با حلال آب و یا حلال‌های آلی بر روی سطح پیچ و مهره اسپری می‌شود. در این شرایط چون دما پایین است، واکنشی بین سطح پیچ و مهره و محلول اسپری شده رخ نمی‌دهد. در طی گالوانیزه سرد یک لایه از زینک روی سطح پیچ و مهره می‌نشیند که موجب افزایش مقاومت به خوردگی آن می‌شود. دقت کنید که استحکام و ماندگاری این لایه نسبت به گالوانیزه گرم گرم‌تر است. روش گالوانیزه سرد نسبت به فرایند گرم آن، هزینه کمتری دارد، بنابراین در هنگام مشاهده لیست قیمت پیچ و مهره، خواهید دید گه پیچ و مهره‌های گالوانیزه سرد نسبت به نوع گرم آن‌ها، دارای قیمت کمتری هستند.

انواع پیچ و مهره گالوانیزه

همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، پیچ و مهره گالوانیزه به نوع خاصی از پیچ‌ها و مهره‌ها اشاره ندارد و شامل انواع مدل‌های پیچ و مهره‌ای می‌شود که از جنس گالوانیزه ساخته می‌شوند. از آنجا که تقریبا تمام پیچ‌ها و مهره‌ها از جنس گالوانیزه هم ساخته می‌شوند، در اینجا فقط به پرکاربردترین انواع پیچ گالوانیزه اشاره می‌کنیم.

پیچ آچاری گالوانیزه

پیچ آچاری گالوانیزه پیچی با گل پیچ شش گوش است و در دو مدل نیم رزوه و تمام رزوه تولید می‌شود. برای باز و بسته کردن این پیچ از آچار استفاده می‌شود. پیچ آچاری گالوانیزه از جمله پرکاربردترین پیچ‌های گالوانیزه است.

پیچ خزینه گالوانیزه

یکی دیگر از رایج‌ترین پیچ‌های گالوانیزه، پیچ خزینه گالوانیزه است. این پیچ در مدل‌های دو سو و چهارسو در بازار موجود است. همچنین پیچ‌های خزینه گالوانیزه  در مدل‌های خودکار و معمولی طراحی شده‌اند تا قابلیت استفاده در کاربردها و موقعیت‌های مختلف را داشته باشند.

پیچ استوانه گالوانیزه

پیچ استوانه یا پیچ ماشینی از پرمصرف‌ترین پیچ‌ها در صنایع مختلف هستند. برای امکان استفاده از این پیچ در محیط‌های خورنده، پیچ استوانه را از جنس گالوانیزه هم تولید می‌کنند.

پیچ متری گالوانیزه

پیچ متری گالوانیزه پیچی بدون گل پیچ است که در صنایع برای اتصال دو بخش یک قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیچ خودکار گالوانیزه

پیچ خودکار مجموعه‌ای از پیچ‌ها را شامل می‌شود که دارای انتهای تیز و یا مته‌ای مانند هستند. این پیچ‌ها نیازی به پیش حفاری ندارند. این پیچ‌ها از جنس گالوانیزه هم تولید می‌شوند.

پیچ شیروانی گالوانیزه

پیچ شیروانی نوعی پیچ با سر شش گوش است که برای نصب ورق‌های شیروانی، پارتیشن بندی، نصب دیوار و سقف کاذب و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نصب شیروانی‌ها یا هر بخش دیگری که پیچ در بخش‌های بیرونی و در معرض باران و برف است، از پیچ شیروانی گالوانیزه استفاده می‌شود.

کاربردهای پیچ و مهره گالوانیزه

مهم‌ترین و بارزترین مشخصه پیچ و مهره‌های گالوانیزه، مقاومت به خوردگی خوب آن است. این اتصال دهنده‌ها در کنار خواص مکانیکی خوب فولاد، دارای مقاومت به خوردگی خوب هم هستند. بنابراین در کاربردهایی که اتصال در معرض خوردگی و زنگزدگی قرار دارد، از این نوع پیچ و مهره استفاده می‌کنیم. برخی از کاربردهای پیچ و مهره گالوانیزه عبارتند از:

  • کشتی سازی.
  • اسکله سازی.
  • بخش‌های خارجی سازه‌ها و ساختمان‌ها.
  • صنایع هوایی.
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی.
  • صنعت لوله سازی و پایپینگ.
  • صنایع کشاورزی.
  • صنعت آب و فاضلاب.

لیست قیمت پیچ و مهره گالوانیزه

قیمت پیچ و مهره گالوانیزه یکی از مهم‌ترین و اولین فاکتورهایی است که خریداران و مصرف کنندگان این نوع پیچ و مهره، مد نظر قرار می‌دهند. قیمت این پیچ و مهره‌ها نسبت به نوع فولادی و آهنی بالاتر است، اما با توجه به مدل و نوع پیچ و یا مهره، سایز آن‌ها و همچنین برند شرکت سازنده‌شان، متغیر است. بنابراین برای تعیین قیمت دقیق هر نوع پیچ و مهره باید ابتدا مدل، سایز و برندی که مدنظرتان هست را مشخص کنید. با توجه به نوسانات بازار، اغلب عرضه کنندگان پیچ و مهره، قادر به درج قیمت محصولات در سایت خود نیستند، بنابراین برای دریافت لیست قیمت پیچ و مهره گالوانیزه و یا استعلام قیمت نوع خاصی از آن‌ها، یا به صورت حضوری به مراکز و فروشگاه‌های عرضه کننده مراجعه کنید و یا با پشتیبانی سایت فروشگاه‌های اینترنتی، تماس بگیرید.

فروش پیچ و مهره گالوانیزه

از تمامی فروشگاه‌ها و مراکز عرضه پیچ و مهره‌ها و یا همان ابزار فروشی‌ها، می‌توانید، پیچ و مهره‌ گالوانیزه موردنظر خود را تهیه کنید. جهان پیچ صنعت به صورت تخصصی در زمینه فروش پیچ و مهره گالوانیزه فعالیت دارد. این مجموعه عرضه کننده انواع پیچ و مهره گالوانیزه و از برندهای مختلف داخلی و خارجی است. شما آنچه را که نیاز دارید، می‌توانید با خیالی راحت از کیفیت آن، از جهان پیچ صنعت خریداری کنید. نام جهان پیچ صنعت، نامی معتبر در بازار عرضه پیچ و مهره است. اگر این مجموعه را برای خرید پیچ و مهره گالوانیزه موردنظر خود انتخاب کرده‌اید، برای استعلام قیمت و یا دریافت لیست قیمت پیچ و مهره گالوانیزه با پشتیبانی سایت این مرکز تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل شما، کارشناسان مجموعه شما را در انتخاب پیچ و مهره مناسب راهنمایی خواهند کرد.

رپورتاژ آگهی /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا