فراتر از خبر

معرفی و آموزش رفع خطاهای یخچال برند ال جی و اسنوا

ال جی برندی است که به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان خود شناخته شده است.

ال جی برندی است که به دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان خود شناخته شده است. ال جی بیش از 50 سال است که در تجارت است و محصولات فوق العاده بادوام تولید می کند که اعتماد مصرف کنندگان خود را به خود جلب کرده است. با این حال، این بدان معنا نیست که محصولات آنها بدون ایراد هستند. در حالی که تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده است، حتی لوازم خانگی ساخته شده توسط شرکت های معتبری مانند ال جی نیز خالی از مشکل نیستند.

قبل از شروع به نگارش مقاله جا دارد به معرفی سایت تعمیر لوازم خانگی در تبریز

اگر ساکن شهر تبریز هستید یکی از سایتهای مفیدی که در زمینه تعمیر یخچال فریزر فعالیت دارد و میتوانید با خیال راحت از انها کمک بگیرید سایت تبریزین بازاری است به نشانی tabrizinbazari.com این وب سایت در زمینه تعمیر یخچال فریزر اسنوا در تبریز و تعمیر یخچال فریزر ال جی در تبریز فعالیت دارد.

فهمیدین مشکلات رایج خرابی یخچال می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چه چیزی ممکن است اشتباه باشد، که اولین گام برای عیب‌یابی مشکلات است. یخچال‌های ال‌جی محصولات بسیار خوبی هستند، اما در صورتی که یخچال شما شروع به کار کرد، باید از چند مشکلی که اغلب یافت می‌شود، آگاه باشید.

از آنجایی که این توضیحات مختص مدل خاصی نیست بهتر از به دفترچه راهنمای خود یخچال نیز مراجعه کنید.

  1. کمپرسور خطی یخچال ال جی / اسنوا کار نمی کند

همانطور که تکنولوژی پیشرفت می کند، لوازم جدید ما نیز کم صداتر، کارآمدتر و آسان تر برای تعمیر ظاهر می شوند. یکی از اجزای ال‌جی که همیشه روی ارتقاء آن کار می‌کند، کمپرسور خطی است که اکنون در مدل‌های منتخب موجود است. این دستگاه فقط زمانی کار می کند که دستگاه به آن نیاز داشته باشد و نسبت به کمپرسورهای معمولی از نظر مصرف انرژی و همچنین کم صداتر است.

متأسفانه بسیاری از کاربران ال جی / اسنوا  گزارش داده اند که با کمپرسورهای خود مشکل داشته اند. متداول ترین مقصر یک آب بندی معیوب است که می تواند مانع از کارکرد کمپرسور شود. بنابراین، اگر یخچال شما کار می کند اما خنک نمی شود، احتمال زیادی وجود دارد که با کمپرسور خود مشکل داشته باشید. اگر این مشکل وجود دارد، برای تعمیر آن باید با یک تکنسین مجاز تماس بگیرید.

  1. یخچال ال جی یا اسنوا خنک نمی شود

در حالی که ال‌جی بسیار محبوب است و در بسیاری از خانواده‌ها یافت می‌شود، یخچال‌های ال‌جی بهترین برند از نظر قابلیت‌های خنک‌کننده نیستند. در واقع، شکایات مشتریان از خنک شدن کامل یخچال های آنها وجود داشته است.

اجزای مختلف زیادی وجود دارد که باید به طور هماهنگ کار کنند تا یخچال شما خنک شود و خنک بماند. اگر هر یک از این قطعات مشکل داشته باشد یا از کار بیفتد، می تواند باعث شود یخچال ال جی و اسنوا به کلی کار نکند.

برای عیب یابی این مشکلات، به یک ایده کلی از علائم/مشکلات یخچال خود نیاز دارید.

کمپرسور معیوب

برای دسترسی به کمپرسور باید پنل پشتی را بردارید. اگر مشکلی دارید، حتماً به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. اگر به درستی کار می کند، باید صدای دویدن/زمزمه را بشنوید. اگر مطمئن نیستید، باید از یک تکنسین مجاز بخواهید تا مشکل را تشخیص دهد.

موتور کندانسور معیوب

یکی دیگر از اجزای مهم موتور کندانسور است. اگر موتور به درستی کار نمی کند، ممکن است متوجه شوید که یخچال شما صداهای عجیبی می دهد، گرم می شود یا بیشتر از قبض انرژی معمولی است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کویل های کندانسور خود را از نظر آلودگی یا هرگونه تجمعی که ممکن است با پره های فن تداخل داشته باشد بررسی کنید.

اگر جریان هوا به میزان قابل توجهی کاهش یابد، یخچال و فریزر شما ممکن است در نهایت خاموش شوند. اگر پس از تمیز کردن کویل‌ها و اطمینان از آزاد بودن پره‌های فن برای چرخش همچنان با مشکلاتی مواجه هستید، ممکن است به یک موتور کمپرسور جدید نیاز داشته باشید.

خطای رله راه اندازی

رله شروع معیوب همچنین می تواند باعث شود کمپرسور یخچال شما به درستی کار نکند. این یک مشکل آسان برای عیب یابی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تداوم رله را آزمایش کنید.

با برداشتن پنل پشتی دستگاه شروع کنید، که به شما امکان می دهد از پایین به رله دسترسی داشته باشید. هنگامی که رله را پیدا کردید، با استفاده از یک مولتی متر آن را برای تداوم تست کنید. در صورت عدم تداوم، باید رله را تعویض کنید.

خرابی موتور فن اواپراتور

اواپراتور وظیفه گردش هوای خنک از فریزر به داخل یخچال شما را بر عهده دارد. یک مشکل در خنک کننده یخچال شما نیز ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در موتور فن اواپراتور باشد.

باید با اطمینان از عدم وجود تجمع یا گرفتگی که مانع از چرخش فن می شود، شروع کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که موتور آزادانه کار می کند و با جاروبرقی آن را از بین ببرید.

تعمیر یخچال

نشتی آب یخچال ال جی / اسنوا

نشت آب از دستگاه شما هرگز نشانه خوبی نیست، به خصوص زمانی که از یخچال شما خارج می شود. متأسفانه، یکی از رایج ترین مشکلات هر یخچالی نیز می باشد. نشت آب اغلب زمانی اتفاق می افتد که درب بسته است. خوشبختانه، چند مرحله وجود دارد که می توانید دنبال کنید که در بیشتر موارد یخچال نشتی را تعمیر می کند.

یخ زدگی/گرفتگی خط تخلیه: نشتی یخچال به دلایل مختلفی خطرساز است، می تواند مواد غذایی داخل آن را فاسد کند و اگر آب سرریز کند، می تواند به کابینت زیر یخچال آسیب برساند و حتی به کف شما نشت کند. یک راه مطمئن برای جلوگیری از این امر این است که بررسی کنید و مطمئن شوید که تخلیه یخچال شما یخ زده یا مسدود نشده است. اگر چنین است، باید یخ را ذوب کنید یا زباله ها را با آب داغ پاک کنید.

مونتاژ مخزن معیوب: یکی دیگر از دلایل نشتی داخلی، اتصالات مخزن معیوب است. اگر متوجه نشتی شدید، باید آنها را به صورت بصری بررسی کنید و در صورت وجود آسیب، از تعویض آن اطمینان حاصل کنید. همین امر در مورد شیر ورودی آب و محفظه شما نیز صدق می کند. به دنبال ترک یا آسیب باشید و در صورت یافتن هر چه سریعتر آن را تعویض کنید.

نحوه ریست کردن یخچال ال جی و اسنوا

اگر با هر یک از این مشکلات رایج یا هر مشکل دیگری مواجه شدید، یک چیز خوب که بدانید این است که چگونه یخچال ال جی و اسنوا خود را ریست کنید. ابتدا درهای دستگاه را باز کنید، سپس دکمه های یخچال و یخ پلاس را به طور همزمان فشار داده و به مدت 5 ثانیه نگه دارید. پس از 5 ثانیه، پانل شما باید شروع به چشمک زدن کند، که نشان می دهد یخچال شما ریست شده است.

در پایان یاد آور شویم که در تعمیرات وسایل برقی همیشه به تعمیرکار متخصص مراجعه نمایید !

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا