فراتر از خبر

فیلم سعید روستایی به جشنواره فیلم کن راه یافت!

از «ابد و یک روز» تا « برادران لیلا» چیزی نزدیک به هفت سال می‌گذرد. در این هفت سال سعید روستایی علاوه بر این دو فیلم ؛ « متری شش و نیم» هم ساخت تا میانگین هر دوسال و چند ماه یک فیلم ساخته باشد. و حالا فیلم سعید روستایی به جشنواره فیلم کن راه یافته است تا مهر تاییدی بر نبوغ قابل تحسین این جوان 32 ساله کشورمان باشد.

حضور سعید روستایی در جشنواره فیلم کن با فیلم «برادران لیلا»

سعید روستایی با «ابد و یک روز» مسیر چند ساله را یک شبه پیمود، اما با تیزهوشی این موقعیت را غنیمت شمرد. خیلی از فیلم اولی‌ها بعد از موفقیتشان درگام نخست اعتماد به نفسشان را برای ساخت فیلم دوم از دست می‌دهند و دچار چنان وسواسی می‌شوند که به یک باره بین فیلم اول و دومشان چندین سال فاصله می‌افتد. فاصله‌ای که موجب می‌شود تا توقعات هم به همان اندازه بالا برود، بنابراین وقتی فیلم دومشان را می‌سازند، نمی‌توانند با اثرشان توقع ایجاد شده را برآورده کنند. دسته دیگر از فیلم اولی‌های موفق هم مسیری معکوس در پیش می‌گیرند و با فاصله‌ای کوتاه سراغ کار دومشان می‌روند که در خیلی از مواقع آن‌ها هم نمی‌توانند برآورد کننده توقعات باشد.

سعید روستایی اما مسیری مابین را در پیش گرفت. بعد از موفقیت «ابدو یک روز»، مدتی به خودش استراحت داد و بعد با صبر و حوصله سراغ کار دومش رفت. با فاصله‌ای معقول نسبت به کار اولش فیلم دومش «متری شش و نیم» را ساخت. فیلمی که اثر بسیار قابل دفاعی بود و توانست علاوه بر اینکه در گیشه رکود شکنی کند، حضور موفقی هم در جشنواره های جهانی داشته باشد. روستایی در ادامه مسیر با همان سیاستی که در پیش گرفته بود سراغ فیلم سومش رفت.

تجربیات حاصله از دو ساخته قبلی را به کمک گرفت و «برادران لیلا» را جلوی دوربین برد. راهیابی این فیلم به بخش مسابقه جشنواره کن نشان می‌دهد که روستایی با یک پختگی منحصر بفردی به مصاف این اثرش رفته و توانسته از این کارزار تا اینجا با سربلندی بیرون بیاید.

او حالا در ۳۲ سالگی به اوج پختگی رسیده ، او یک نابغه جوان است که مسیر پیشرفت را خیلی آهسته و پیوسته پیموده است.

روستایی با ساخت اولین اثرش جریانی منحصر بفرد در فیلسمازی ایران به راه انداخت. جریانی که خودش در گام دوم آن را کامل کرد و حالا باید دید در سومین تجربه آن را به چه سمت و سویی هدایت کرده است. روستایی در این مسیر هیچ گاه مقهور خودش نشد و همین عامل به او کمک کرد تا دست به خود تکراری نزند و جریانی که به راه انداخته را تقویت کند.

«برداران لیلا» با حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم «کن» تا همین جا برای روستایی چند گام رو به جلو محسوب می‌شود و باید منتظر ماند و ماحصل کارش را روی پرده دید، آن وقت می توان با اطمینان از موفقیت او در گام سوم حرف زد./ فیلم نیوز

بازیگران فیلم برادران لیلا

برادران لیلا فیلمِ رو به انتشار ایرانی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی است. این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌است و به بخش اصلی مسابقه راه یافته است.

بازیگران:

  • نوید محمدزاده در نقش علیرضا
  • پیمان معادی
  • ترانه علیدوستی در نقش لیلا
  • فرهاد اصلانی
  • سعید پورصمیمی

روستایی نخستین تصویر از فیلم را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که عکسی از ترانه علیدوستی و سعید پورصمیمی در هنگام فیلم‌برداری بود و اعلام شد که علیدوستی در این فیلم نقش لیلا که کاراکتر اصلی زن داستان است را نقش‌آفرینی می‌کند. فرهاد اصلانی و نوید محمدزاده هم دیگر بازیگران این فیلم هستند.

اولین تصویر از نوید محمدزاده در «برادران لیلا»

اولین تصویر از نوید محمدزاده در «برادران لیلا»

همزمان با اعلام نام فیلم «برادران لیلا» به عنوان یکی از فیلم‌های بخش اصلی هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن اولین تصویر از نوید محمدزاده در این فیلم منتشر شد.

این سومین همکاری نوید محمدزاده و سعید روستایی است. که دو همکاری موفق در «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» داشته‌اند. دو فیلمی که سیمرغ جشنواره فجر و جایزه بهترین بازیگر جشنواره توکیو را برای نوید محمدزاده به همراه داشته.

نوید محمدزاده پیش از این با «ناهید» در جشنواره کن حضور داشته و جایزه بهترین بازیگر بخش افق‌های جشنواره ونیز را هم در کارنامه دارد با «برادران لیلا» بعد از سه سال به سینما باز می‌گردد.

محمد علیمحمدی بازیگر و نویسنده معروف کشورمان نیز تصویر زیر را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت:

برادران لیلا

فیلمی از سعید روستایی

در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲

با آرزوی موفقیت برای همه عوامل فیلم و سینمای ایران…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا