اخبار بورس

تحلیل بورس هفته اوّل بهمن ۱۴۰۰

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت چهار درصد افت کرد. این در حالی است که رشد ۲۱ هزار واحدی شاخص در آخرین روز معاملاتی این درصد را بهبود بخشیده است. گرچه وضعیت بازار مثبت به اتمام رسید اما برخی از کارشناسان در مورد ادامه‌دار شدن این رشد مطمئن نیستند.

تحلیل بورس هفته اوّل بهمن ۱۴۰۰

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت شاهد ریزش‌های شدیدی بود. شاخص کل از ابتدای هفته تا سه‌شنبه ۵٫۶ درصد ریخت و به کانال ۱٫۱ میلیون واحد نزدیک شد. اما در ادامه و در آخرین روز معاملاتی هفته، با رشد ۲۱ هزار واحدی بخشی از ریزش خود را جبران و با افت چهار درصدی به کار خود پایان داد.

روز گذشته، علی صادقین، کارشناس بازار سهام گفت: بازار امروز تحت تاثیر صحبت‌های رئیس‌جمهور بود. اتفاقات زیادی همچنان بر بورس اثرگذار خواهد بود و وضعیت بازار امروز را نمی‌توانیم باثبات در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته ترس در بازار سهام جای خود را به خشم و نفرت داده بود و شاهد خروج گسترده پول بودیم. سرانه خرید حقیقی‌ها عددهای نگران‌کننده‌ای را به ما نشان داد و حجم معاملات خرد همچنان در سطوح پایینی است.

صادقین اظهار کرد: وضعیت بازار سهام ارتباط منطقی با گزارشات پاییز و ۹ ماهه شرکت‌ها ندارد. از همه مهم‌تر بورس هنوز در مورد توافق هسته‌ای به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نرسیده است. بنابراین جهت‌دهی دلار در تصمیم چینش پرتفو و مدیریت سرمایه سهامداران همچنان مبهم است.

این کارشناس تصریح کرد: برخی از ریسک‌های بازار از جمله نرخ خوراک و نرخ سوخت با تعیین سقف، پوشش داده شد. بازار سهام همچنان امید به حمایت، تزریق پول و بازگشت سهامداران به بورس دارد.

وی خاطرنشان کرد: مادامی که سرانه خرید حقیقی‌ها افزایش پیدا نکند، ورود پول هوشمند به بازار نداشته باشیم و حجم معاملات افزایش نیابد، نمی‌توان با امیدواری گفت روند بازار تغییر کرده است. در این بین، باید توجه داشت که دولت به دلیل کمبود نقدینگی تا پایان سال اقدام به فروش اوراق می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا