فراتر از خبر

وب سرویس otp برای ارسال آنی پیامک کد تایید

ما در این مقاله قصد داریم به وب سرویس otp و چگونگی کارکرد آن در بهترین پنل پیامک بپردازیم و بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم. چنان چه شما نیز به دنبال یافتن اطلاعاتی درباره ی وب سرویس otp و چگونگی کارکرد آن برای کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می کنیم که ادامه ی مقاله را دنبال کنید.

وب سرویس OTP و چگونگی کارکرد آن برای تمام برنامه نویسانی که روند ثبت نام در برنامه‌ های طراحی شده توسط آن‌ ها و ادامه ی فرآیند فعال سازی از سرویس آن‌ ها به OTP وابسته است، لازم و ضروری می ‌باشد. قبل از توضیح درباره ی چگونگی کارکرد وب سرویس OTP بهتر است درباره ی سرویس OTP و مفهوم آن کمی بیشتر بدانیم.

OTP در اصل مخفف عبارت One Time Password به معنی رمز یکبار مصرف می باشد. ارسال OTP برای احراز هویت شماره ی موبایل‌ هایی است که در آن اپلیکیشن و یا برنامه قصد عضویت دارند و نیازمند دریافت پیامک احراز هویت هستند. در ابتدا شماره ی موبایل کاربر مورد نظر از لحاظ در دسترس بودن، روشن بودن و درستی درخواست ثبت نام بررسی خواهد شد. برای این کار یک رمز عددی ۴ یا ۵ رقمی فرستاده می شود که باید دقیقا در برنامه وارد شود. ثبت نام کننده پس از دریافت و ارسال کد تایید می تواند وارد سیستم شده و بقیه روند مربوطه را طی نماید. همچنین میتوانید نمایندگی پنل اس ام اس را از مدیر پیامک تهیه نمایید.

این سرویس در واقع کار احراز هویت و اعتبار سنجی کاربران را انجام می ‌دهد، که در اکثر شرکت‌ های دولتی، خصوصی و صاحبان کسب و کار اینترنتی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

کلماتی از قبیل احراز هویت از طریق شماره ی موبایل، اعتبار سنجی از طریق پیامک، ارسال کد امنیتی، کپچای متنی با سر شماره ی خدماتی، اعتبار سنجی موبایل، رمز یک بار مصرف، وب سرویس OTP همگی در قالب یک معنا تعریف شده اند.

 

نحوه ی کارکرد وب سرویس OTP

وب سرویس OTP در سامانه ارسال پیامک، ماژول وب سرویس ارسال سریع پیامک و با نام Verification  Code یا همان کد تایید ارائه شده است.

سرویس رمز یک بار مصرف بر روی وب سرویس RESTFUL عرضه و پشتیبانی می گردد. بررسی هویت درخواست دهنده ارسال از طریق مقدار امنیتی Token انجام خواهد شد و این مقدار برای تمام درخواست ها باید فرستاده شود.

روش Verification Code در واقع به صورت post بوده و به وسیله ی لینک نیز در دسترس می باشد.

در قسمت header دو مورد زیر فرستاده خواهد شد :

Content-Type= application/json

x-sms-ir-secure-token=token

مقدار توکن از دو عبارت کد امنیتی و کلید وب سرویس به وجود می آید که درون سامانه ارسال پیامک خود و در قسمت منوی برنامه نویسان وجود دارد. به وسیله ی لینک  http://RestfulSms.com/api/Token قادر خواهید بود توکن خود را بگیرید. هر توکن تنها سی دقیقه دارای اعتبار است. شما قادر خواهید بود در هر درخواست و یا هر سی دقیقه درخواست به وجود آمدن توکن را بفرستید.

مقادیری که به عنوان پارامتر های اصلی در متن قرار می گیرد به صورت زیر می باشد :

“Code ” :  ” ۱۲۳۴۵۶″

” MobileNumber “:09123456789”

در پایان و در مقادیر برگشتی ، مقادیر زیر بازگردانده می شوند  :

“VerificationCodeId”: 46937742182,

“IsSuccessful”: true,

“Message”: “your verification code is sent”

وب سرویس OTP کد تایید عضویت و یا پیام حساس سیستم شما را از طریق ارسال کردن پیامک یا تماس صوتی به دست گیرندگان در ۱۴۸ کشور از جهان می ‌رساند در واقع از سرویس پیامک فعال سازی برای عملیات Verification کاربران خود می توانید استفاده کنید.

ویژگی های وب سرویس اعتبار سنجی یا OTP

  • رسیدن پیام در کمتر از یک دقیقه
  • عدم نیاز به تبدیل خط

حدود ۷۰ درصد دارندگان تلفن همراه در کشور به دلیل آزار ‌دهنده بودن پیامک‌ های تبلیغاتی دریافت پیامک‌ های تبلیغاتی را مسدود کرده اند و برای ارسال پیامک به آن‌ ها باید خط خدماتی شود که نیازمند یک سری از شرایط و‌ ضوابط است، این سرویس از طریق خط های خدماتی که شرکت‌ های مختلفی ارائه دهنده ی آن هستند پیامک اعتبار سنجی را برای مخاطبان ارسال می نماید.

  • سرعت ارسال بالا

در این سرویس کافی است شما تنها کد و شماره ی گیرنده را به وب سرویس ارسال می کنید و آن سرویس بر طبق پایداری و سرعت با مناسب‌ ترین پیش شماره، پیامک را ارسال می کند چنان چه همه ی سرویس‌ ها دچار اختلال موقت شده باشند سرویس با استفاده از تماس صوتی خودکار، کد را به گیرنده خواهد رساند.

  • پوشش بین المللی

باید بدانید در صورتی که شماره ی گیرنده غیر ایرانی باشد سرویس اعتبار سنجی از طریق راه‌ های مخابراتی بین المللی پیامک، پیام را به گیرندگان می رساند. کشور هایی که تحت پوشش این سرویس  هستند شامل تمام کشور‌ های قاره ی آسیا، اروپا، آمریکا، اقیانوسیه و آفریقا و در مجموع صد و چهل و هشت کشور جهان می ‌باشد.

  • تماس صوتی

سرویس اعتبار‌ سنجی علاوه بر امکان ارسال پیامک به بلک لیست، امکان برقراری تماس صوتی با گیرندگان کد تایید را از طریق وب سرویس تماس صوتی و خواندن متن مورد نظر با استفاده از ماژول تبدیل متن به گفتار دارد که در هنگام تعریف الگو می ‌توانید اولویت سرویس خود را روی حالت تماس صوتی مشخص نمایید.

  • خطوط جایگزین

در شرایطی که وب سرویس ارسال پیامک یک سر‌ شماره به عنوان مثال ۱۰۰۰، دچار اختلال یا قطع موقت می شود سرویس اعتبار سنجی به صورت خودکار در زمانی کمتر از ۱ دقیقه ارسال‌ های حساس شما را با سر شماره‌ های دیگری مانند ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ به گیرنده ارسال می ‌کند تا اختلال‌ ها باعث دیر رسیدن پیام ها به شخص گیرنده نشود.

  • ارسال پیام به خط ثابت

سرویس ارسال OTP با استفاده از وب سرویس تماس صوتی پیام شما را به گیرندگان خطوط ثابت نیز می رساند در واقع شما می توانید از طریق آن خیلی راحت تلفن‌ های ثابت را هم اعتبار سنجی نمایید ، این سرویس متن پیام را به فایل صوتی تبدیل می ‌کند (Text to Speech) و برای گیرندگان به صورت پیام صوتی پخش خواهد کرد .

مراحل مختلف فراخوانی یک سرویس اعتبار سنجی

۱- تعریف الگوی پیام

در قدم اول برای این کار شما باید یک بار الگوی پیام را در پنل مدیریتی خود تعریف کنید و تنظیمات مربوط به نام الگو و اولویت بندی روش ها را حتما مشخص نمایید.

۲- راهنمای استفاده از وب سرویس

در واقع با فراخوانی متد Lookup و ارسال شدن نام الگو و شماره ی گیرنده ی مورد نظر و کد مربوطه، سیستم اقدام به ارسال کد از طریق پیامک یا تماس تلفنی به گیرنده خواهد کرد.

۳- آزمایش کنید

پیام حاوی کد در زمانی کمتر از 1 دقیقه به شماره موبایل گیرنده ارسال شده و به دست او می ‌رسد، تا کاربر بتواند آن را در نرم افزار یا اپلیکیشن مورد نظر خود وارد نماید و ادامه ی عملیات مربوطه را که می ‌تواند شامل ثبت ‌نام در سایت یا اپلیکیشن، وارد شدن به حساب کاربری و … باشد را انجام دهد.

 

جمع بندی نهایی درباره ی مقاله ی وب سرویس otp و چگونگی کارکرد آن

ما در این مقاله سعی کردیم درباره‌ ی وب سرویس otp و چگونگی کارکرد آن به شما اطلاعاتی را ارائه بدهیم و آن را از ابعاد مختلف بررسی نماییم. به طور کلی باید گفت، یکی از بهترین مدل های آن در بازار فعلی، وب سرویس “مدیر پیامک” است که از تعرفه ای بسیار مناسب و پشتیبانی همیشگی برخوردار است.

در پایان از این که تا انتهای مقاله‌ ی وب سرویس otp و چگونگی کارکرد آن با ما همراهی کردید از شما بی نهایت ممنونیم و امیدواریم که در مقاله‌ ی وب سرویس پنل پیامکی otp و چگونگی کارکرد آن شما را به درستی راهنمایی کرده باشیم.

در صورت تمایل برای خرید و ثبت نام سامانه پیامک به وب سایت modirpayamak.com مراجعه نمایید و از کد تخفیف ۳۰ درصدی repor30off  استفاده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا