اخبار بورس

معاملات بورس در روز سه شنبه چه تاثیری بر شاخص کل گذاشت ؟

در ابتدای معاملات بورس روز سه‌شنبه، با افت شاخص کل بورس تهران حدود ۱۷۰۰ واحدهمراه شد که به کانال ۶۲۲ هزارتایی سقوط کرد تا به سه روز روند صعودی خود پایان دهد. بدین صورت که به دلیل اخلال در هسته معاملاتی، به روزرسانی شاخص و اطلاعات بازار بسیار کند صورت می‌گیرد و تغییرات کمی در تعداد معاملات را شاهد هستیم.  درواقع این موضوع نشان دهنده مشکل معامله‌گران برای ثبت سفارش است.  در واقع در ۳۵ دقیقه ابتدایی بازار  ۹۳ هزار بار تعداد معاملات درج شد که در روزهای گذشته این رقم در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار بالای ۲۰۰ هزار معامله بود در همین مدت حجم سهام معامله شده نیز تنها ۳۶۴ میلیون سهم بوده که نسبت به روزهای گذشته افتی فاحش را نشان می‌دهد.

از طرفی خبر عرضه اولیه فردای شستا،  باعث  افزایش فشار عرضه به منظور تامین نقدینگی لازم در بسیاری از نمادها شد.

 نمادها با تاثیر منفی بر شاخص

سه نماد فولاد، شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند. در مقابل نماد فملی در محدوده مثبت مواجه می‌شود.در ساعات ابتدایی بامداد امروز بود که جزئیات عرضه اولیه شستا در وبسایت سازمان بورس نشان داده شد ، هر چند زمان انتشار اطلاعیه در روز دوشنبه به ثبت رسید تا از نظر قانونی مشکلی در عرضه اولیه شستا در روز چهارشنبه وجود نداشته باشد.

همچنین پس از ابطال بازگشایی نماد فارس در روز گذشته،  مجددا حراج پیوسته این غول بورسی برای بازگشایی از سر گرفته شده است. این را باید در نظر بگیریم که در اکثر گروه‌های صنعت، نمادهای معاملاتی در محدوده منفی دادوستد می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا