آموزش بورسارز دیجیتال

نحوه استخراج بیت کوین با گوشی، کامپیوتر و ماینر به زبان ساده

طبیعتا افرادی که در دنیای رمزارزها فعالیت دارند می دانند که بیت کوین یکی از معتبر ترین و در عین حال محبوبت ترین ارزهای دیجیتال می باشد در دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته و با نحوه استخراج بیت کوین با گوشی، کامپیوتر و ماینر به زبان ساده  آشنایی دارند. اما افرادی که به تازگی اقدام به سرمایه گذاری در دنیای رمزارزها گذاشته اند باید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می کنم مطالعه نحوه استخراج بیت کوین با گوشی، کامپیوتر و ماینر به زبان ساده رو از دست ندید.

در صورت تمایل میتوانید از مطالب مرتبط همچون بیت کوین چیست؟ ، ویژگی های بیت کوین و … بازدید نمایید.

استخراج بیت کوین یعنی چه؟

قبل از هر چیزی باید به معنای استخراج بیت کوین پی ببریم. استخراج بیت کوین یا ماینینگ کردن بیت کوین یک عمل کاملا اختیاری و داوطلبانه است. در این عمل افراد استخراج کننده ماینر هم نامیده می شوند، قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج خود را که می تواند گوشی موبایل، کامپیوتر و یا دستگاهی به نام ماینر باشد، در اختیار شبکه قرار می‌دهند تا امنیت شبکه حفظ و تراکنش‌های بیت کوین تأیید شود. در ادامه بیشتر به بیان نحوه استخراج بیت کوین با گوشی، کامپیوتر و ماینر به زبان ساده خواهیم پرداخت.

باید بیان کنیم که یک ماینر به صورت رایگان یا مجانی این کار را انجام نمیدهد بلکه بابت کار با ارزشی انجام میدهد پاداش مناسبی را مطابق با کارش دریافت میکند. به‌عبارت دیگر، زمانی که برای دوست خود یا خانواده خود بیت کوین ارسال می‌کنید، ماینرها در پشت قضیه با فعالیت خود به تأیید شدن تراکنش‌ شما کمک می‌کنند و شبکه به این کار آنها پاداش  میدهد.

با استخراج بیت کوین یا ماینینگ 3 عمل مهم اتفاق می افتد:

  • تأیید تراکنش‌های بیت کوین
  • حفظ امنیت شبکه‌ بیت کوین
  • تولید واحدهای جدید بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز

استخراج بیت کوین ماینر گوشی و کامیپوتر

زمانی که سختی شبکه افزایش یافت و همچنین تقاضا برای استخراج یا ماینینگ کردن بیت کوین زیاد شد سخت‌افزارهایی با نام اسیک (ASIC) روانه بازار بیت کوین شد. اسیک مخفف اصطلاح مدارهای مجتمع با کاربردهای خاص می‌باشد که صرفاً برای استخراج و تولید بیت کوین طراحی شده‌اند آن هم با امنیت بسیار بالا. این سخت افزار ها انواع مختلفی دارند که با توجه به قدرت هش قیمت گذاری میشوند.

اکنون سوالی که در این بخش مطرح است این است که آیا استخراج بیت کوین با گوشی یا کامپیوتر های شخصی امکان پذیر است؟

گوشی یا کامپیوتر های شخصی شما به هر اندازه که پرقدرت یا پیشرفته باشد برای استخراج بیت کوین یا ماینینگ کردن بیت کوین مناسب نخواهند بود چرا؟ به این علت که سخت ‌افزارهایی که در گوشی و کامپیوتر شما تعبیه شده‌اند نیاز به باتری یا برق دارند. با انجام ماینینگ کردن بیت کوین به CPU و باطری گوشی شما فشار می آید و باعث ایجاد مشکل ها و هزینه های تعمیر می شود.

درآمد ماینرها از استخراج بیت کوین چقدر است؟

بیت کوین‌ها در واحد هایی به نام بلاک توسط ماینر ها نیز استخراج می‌شوند. در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک، 12.5 بیت‌کوین است. بنابراین وقتی تراکنش‌ها در یک بلاک جای می‌گیرند و بلاک استخراج می‌شوند، به استخراج ‌کنندگانی که در استخراج آن بلاک نقش داشتند 12.5 بیت‌کوین می‌رسد.

استخراج و کمک مستقیم به بیت کوین

استخراج بیت کوین یک محیطی رقابتی است و کار را برای کسانی که می خواهند بطور پی در پی بلاکهای تراکنشی جدیدی به زنجیره بلاک بیفزایند، دشوار کرده است. به این ترتیب از اینکه هر کسی بتواند قدرت بلاک کردن تراکنشهای خاصی را بدست بیاورد، جلوگیری کرده و از بیطرفی شبکه محافظت به عمل آورده میشود.

این امکان وجو ندارد که افراد با تعویض بخشهایی از زنجیره بلاک، مخارج خودشان را کم کرده و از دیگر کاربران کلاهبرداری نمایند. استخراج، برگشت دادن یک تراکنش قدیمی را با الزام به بازنویسی تمام بلاکهایی که در ادامه این تراکنش آمده اند، بطور نمایی دشوارتر ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا