اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه این هفته با نماد ولپارس

به گزارش بورس فردا  امروز 16 تیر 99 با انتشار آگهی عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ پارسیان” به نماد «ولپارس» همراه بودیم  که مطابق آن روز چهارشنبه (۱۸ تیرماه) تعداد ۴۰۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از آن به عنوان پانصد و چهلمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران در بخش “واسطه‌گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی” گروه “سایر واسطه گری‌های مالی “و طبقه ” اجاره‌داری مالی” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد ” ولپارس ” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت، عرضه خواهد شد.

 هر کد معاملاتی حداکثر ۳۰۰ سهم در دامنه قیمتی سه هزار ریال تا سه هزار و ۲۰۰ ریال در این عرضه اولیه خواهد داشت .

در ماه‌های اخیر، حمایت دولت از بورس بی‌سابقه بوده، به طوری که از طریق عرضه صندوق‌های ETF  با قیمت مناسب، تامین مالی از طریق این بازار، عرضه سهام شرکت‌های جدید و نیز آزادسازی ، حمایت همه‌جانبه‌ای از بازار سرمایه صورت گرفت.

با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از عرضه اولیه‌هایی که در بورس انجام شده، سودآور بوده‌انددر این میان، عرضه سهام شرکت‌های جدید(عرضه اولیه) همواره مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار داشته است، و این دلیل جذابیت در بورس برای فعالان بازار  بوده است .

هنگامی که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا