پیشنهاد سردبیرفراتر از خبر

آرژانتین قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شد

پرونده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شب گذشته با قهرمانی تیم آرژانتین برای همیشه بسته شد که در ادامه می توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

قهرمانی آرژانتین در جام جهانی

تیم ملی آرژانتین در شب گذشته با شکست تیم فرانسه توانست قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.
این بازی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه لوسیل آغاز شد و در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید که در پایان تیم ملی آرژانتین در ضربات پنالتی توانست در مقابل تیم فرانسه به برتری برسد.
در نیمه اول این بازی، در دقیقه ۲۳ لیونل مسی، اولین گل آرژانتین را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه کرد.
در ادامه در دقیقه ۳۶، گل دوم آرژانتین توسط آنخل دی ماریا به ثمر رسید و اختلاف گل را به دو گل رساند.
به این صورت نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به نفع تیم آرژانتین به پایان رسید و بعد از آن در نیمه دوم و در دقیقه ۷۹ امباپه از روی نقطه پنالتی، توانست یکی از گل های خورده شده را جبران کند و نتیجه را به دو بر یک تغییر دهد.
دقیقا دو دقیقه بعد همین بازیکن، دوباره برای تیم فرانسه گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشید؛ همین امر باعث شد که بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.
در دقیقه ۱۰۸ لیونل مسی با گلزنی برای تیم آرژانتین، باردیگر تیم خود را جلو انداخت؛ اما امباپه مجدد با زدن گل سوم از روی نقطه پنالتی بار دیگر نتیجه را به تساوی کشاند.
در آخر به دلیل تساوی ۳ بر ۳ بازی به ضربات پنالتی رسید و تیم آرژانتین در این تورنمنت توانست در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو به برتری برسد.
بدینگونه تیم ملی آرژانتین پس از ۳۶ سال توانست در جام جهانی قطر، جام قهرمانی را بر بالای سر خود ببرد.
در این رقابت ها امباپه با به ثمر رساندن ۸ گل، توانست عنوان آقای گل جام جهانی ۲۰۲۲ را از آن خود کند و بعد از آن لیونل مسی با زدن ۷ گل بعد از او قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا