اخبار بورس

پیش بینی بورس 4 دی ماه 1400

شاخص کل بورس روز گذشته حدود سه درصد رشد کرد. با از بین رفتن ریسک‌های بودجه‌ای، کارشناسان به ادامه روند مثبت در بازار سهام امیدوارند.

پیش بینی بورس 4 دی ماه 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، 

شاخص کل بورس روز گذشته حدود سه درصد رشد کرد. با از بین رفتن ریسک‌های بودجه‌ای، کارشناسان به ادامه روند مثبت در بازار سهام امیدوارند.

برزو حق‌شناس کارشناس بازار سهام گفت: بعد از ۱۰ تصمیمی که در ستاد اقتصادی دولت گرفته شد ریسک بودجه از روی بورس برداشته شد. این سیگنال بسیار مثبتی برای بازار سهام است، البته اگر مثل قضیه خودرو اقدام عجیبی از سوی آقای رئیسی شاهد نباشیم و نبینیم که کسی خلاف این موارد دست به اقدامی بزند.

وی اظهار کرد: باید قبول کنیم که بورس افت سنگینی کرده و نمی‌توان انتظار داشت سریع برگردد. باید مدتی سهم‌ها در جا بزنند و نوسان داشته باشند و کف تشکیل شود. همزمان ارزش معاملات نیز افزایش یابد تا آرام آرام خریدار ورود پیدا کند.

حق‌شناس بیان کرد: ادامه روند مثبت در بازار سهام به این بستگی دارد که شاخص هم‌وزن بتواند ۳۶۵ هزار واحد مثبت رو به بالا را بشکند. در غیر این صورت احتمالا مجدد چند روز منفی خواهیم داشت.

حق‌شناس اظهار کرد: به بازار خوش‌بینم. اگر سهامداران برای ورود نگاه میان‌مدت سه تا ۶ ماهه داشته باشند سود خوبی خواهند داشت. در حال حاضر خریداران منتظرند که بازار به ثبات برسد و روند مثبت برای چند روز حفظ شود. به نظرم حجم معاملات در مرحله اول باید بالای ۴ همت  تثبیت شود.

این کارشناس بازار سهام در خصوص اظهار نظر اخیر محسن رضایی در مورد بورس تصریح کرد: کار محسن رضایی مثل واعظی بود. این اقدامان اصلا پسندیده و به نفع بازار نیست. صحبت‌های رضایی مثبت بود اما چنین اظهارات کارشناسی از سوی افراد غیر کارشناس اصلا درست نیست. سیاست‌گذار باید به صورت کلان حمایت را اعلام کند. عدد دادن برای شاخص کل اصلا جالب نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا