اطلاعیه ها

نرخ دولتی کلیه، ۸۰ میلیون تصویب شد!!

با توجه به اینکه هر ۲ تا ۳ ساعت یک بیماری که در لیست انتظار پیوند می باشد جان خود را از دست می دهد اکنون بسیاری از افراد به دلیل نیاز های شدید مالی اقدام به تبلیغ برای فروش چندین عضو خود کرده اند اما امید قبادی قائم مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان می گوید روال کار به این گونه میباشد که دهنده و گیرنده کلیه باید در انجمن حمایت بیماران کلیوی ثبت نام نمایند. در ادامه خبر کامل فروش کلیه با نرخ دولتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

آگهی های فروش اعضا در سراسر شهر

گزارش تجارت‌نیوز، کلیه، مغز استخوان و یک چهارم کبد؛ از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌فروشند. برخی هم چندین عضو خود را یکجا برای فروش گذاشته‌اند. البته قائم مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان می‌گوید فروش کلیه دیگر مانند سابق نیست. فروشنده‌ها باید تحت نظارت دولت این کار را انجام دهند.

هر دو تا سه ساعت یک بیمار در لیست انتظار پیوند جان خود را از دست می‌دهد. راه دیگر نیازمندان پیوند اعضا، روی آوردن به بازار خرید و فروش اعضای بدن است. آن سوی دیگر این ماجرا فروشندگانی هستند که می‌گویند برای مشکلات مالی اعضای بدن خود را می‌فروشند.

در و دیوارها پر از آگهی فروش اعضای بدن است. بخشی از دیوارها را رنگ کرده‌اند. فروشنده‌ها اما همچنان شماره‌تلفن‌های خود را با خودکار و اسپری و خط ریز و درشت روی آنها ردیف کرده‌اند. جایی نزدیک انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی. دیوارهای نزدیک برخی از بیمارستان‌ها هم جای دیگری است که آگهی فروش اعضای بدن می‌گذارند.

برخی هم همزمان در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی اعضای بدن خود را به فروش گذاشته‌اند. قیمت‌ها هم بستگی به عضو فروشی و گروه خونی دارد. مثلا قیمت o مثبت کمی بالاتر از گروه های خونی‌ دیگر است.

فروش کلیه با قیمت دولتی

در همین حال قائم مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان به تجارت‌نیوز می‌گوید ساز و کار فروش اعضای بدن تغییر کرده است.

امید قبادی می‌گوید: «حدود یک سال و نیم است که دولت پیوند کلیه از فرد زنده را در تخصیص خود قرار داده است. اگر مردم آگهی فروش اعضا روی در و دیوار دیدند بدانند که کلاهبرداری است»

او ادامه می‌دهد: «پیش از این روال اینگونه بود که نیازمند کلیه یک اهداکننده پیدا می‌کرد. با او هماهنگ می‌کرد و رقمی هم پول پرداخت می‌کرد. سپس به انجمن بیماران کلیوی مراجعه می‌کردند و کارهای دیگر انجام می‌شد. حالا تخصیص کلیه از فرد زنده توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود. اهدا کننده و گیرنده دیگر همدیگر را نمی‌بینند.»

قبادی می‌گوید: «دهنده و گیرنده کلیه باید در انجمن حمایت بیماران کلیوی ثبت‌نام کنند. اینکه کلیه به چه کسی تخصیص یابد را وزارت بهداشت بر اساس میزان وخامت حال نیازمندان انجام می‌دهد. قیمت را هم وزارت بهداشت نظارت می‌کند.»

نرخ دولتی فروش کلیه؛ ۸۰ میلیون

مددکار انجمن بیماران کلیوی نیز می‌گوید: «اینطور نیست که خودتان همدیگر را پیدا کنید و پیوند عضو صورت گیرد. باید اسمتان در لیست ثبت شود. ممکن است عضو فروشنده به دست شخص دیگری که حالش وخیم باشد برسد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا