اطلاعیه ها

اعزام اولین گروه زائران حج به خانه خدا

اولین پرواز حجاج خانه خدا امروز صبح از دو فرودگاه کرمان و فرودگاه امام خمینی تهران انجام گردید. محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد تاکنون جلسات زیادی با سازمان های مختلف در خصوص امنیت حجاج برگزار شده است. در ادامه می توانید جزئیات کامل اعزام زائران حج به خانه خدا را بخوانید:

اولین گروه زائران حج اعزام شدند

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، جزئیات اعزام زائرین به حج چیست؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرواز زائران خانه خدا به سرزمین وحی، صبح امروز از دو فرودگاه کرمان و فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیط هواپیما برای زائران خانه خدا تغییری نکرده و بر اساس همان توافق دو ساله گذشته است.

محمد محمدی‌بخش اظهار کرد: در دو ماه گذشته اقدامات بسیاری در حوزه درون بخشی و فرابخشی انجام شد و جلسات متعددی با سازمان های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و دستگاه‌های امنیتی برگزار شد.

تاکنون ایران ایر به‌عنوان تنها مجموعه‌ای که این پروازها را باید انجام دهد مورد تایید قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای ورود حاجیان به کشور با توجه به شیوع بیماری‌هایی مانند آبله میمونی، چه برنامه هایی دارید گفت: تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه ابلاغ نشده است.

قیمت بلیط پروازهای حج

او همچنین در خصوص قیمت بلیط پروازهای حج گفت: برای هر حاجی ۴ لگ پروازی انجام می‌شود چرا که هواپیما یک بار حاجیان را به خانه خدا می‌برد و خالی بر می‌گردد و بار دیگر خالی به عربستان رفته و حاجیان را به کشور باز می‌گرداند.

بر اساس توافقات صورت گرفته قیمت بلیط هواپیما برای این ۴ لگ پروازی در سال ۱۳۹۸ حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که هم اکنون نیز در پروازهای امسال هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

محمدی‌بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که همواره در گزارش های رسمی منتشر شده مساله تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد و ایران ایر هم یکی از شرکت‌هایی است که معمولا بیشتری تاخیر را دارد و این که چگونه می‌خواهید این مشکل را در پروازهای حج برطرف کنید اظهار کرد:‌ در حال حاضر حدود ۱۶۰ هواپیما در کشور داریم که ۱۰۰ فروند آنها پرواز می‌کنند و بقیه آنها به دلایل مختلف از جمله تعمیر و نگهداری، قطعات، استاندارد و غیره اجازه پرواز ندارند و برخی از آنها از چرخه عملیاتی خارج شدند.

اما در زمینه تاخیر پروازهای حج باید گفت که وسایل مرتبط با آب و هوا و اقلیم که امروزه در عربستان گردوغبار هم وجود دارد ممکن است در تاخیر پروازها اثر گذار باشد و مشکل دیگری که وجود دارد پاسخگویی عربستان در خصوص برنامه‌های پروازی‌اش است که ممکن است تاخیر پروازهای حج را افزایش دهد.

وی اضافه کرد:‌ آنچه به ما بر می‌گردد این است که باید مدیریت کنیم تا از طرف ما حداقل تاخیر در پروازهای حج اتفاق بیافتد اما برخی از مسائل خارج از اراده ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا