آموزش بورس

با بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران آشنا شوید

هدف از انتشار این مطلب آشنایی و معرفی بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران می باشد. اولین قدم در انتخاب یک بازار مناسب برای سرمایه گذاری بررسی میزان ریسک پذیری می باشد این بدان معناست که شما تا چه حد قدرت ریسک دارید. سرمایه گذاران از نظر ریسک پذیری به دو دسته ریسک پذیر و ریسک گریز تقسیم می شوند تشخیص اینکه در کدام دسته قرار دارید در انتخاب بهترین بازار برای سرمایه گذاری موثر و تاثیر گذار می باشد.

پیش از این مطالبی تحت عنوان بهترین بازار سرمایه گذاری در سال 99 منتشر نمودیم که در صورت علاقه مندی می توانید از آنها بازدید نمایید.

معرفی بهترین بازار برای سرمایه گذاری در ایران

همانطور که می بینید انتخاب بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران بخصوص در شرایط کنونی بسیار حساس و تقریبا پیچیده می باشد و باید تمام زوایای وضعیت اقتصادی و سیاسی را مورد بررسی قرار داد تا قادر باشیم بازاری را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنیم که حداقل تا مدت ها سوددهی داشته باشد.

بطور مثال، افرادی که چند سال قبل در بازار مسکن سرمایه گذاری نمودند تا سال ها شاهد رکود این بازار بودند و هیچ سود و افزایش سرمایه ای دریافت نکردند و تنها درآمد آنها از اجاره و رهن املاکشان بوده است در حالیکه می توانستند با همان سرمایه وارد بازار بورس شوند و با یک سرمایه گذاری آگاهانه در ابن بازار سود قابل توجهی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین بازار برای سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان

همانطور که می بینید در شرایط اقتصادی ، سیاسی و افزایش نرخ تورم بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران بازار بورس می باشد. در اوایل سال 99 شاهد رشد و پیشرفت شاخص بورس و وارد شدن حجم زیاد نقدینگی در این بازار بودیم که نشان می دهد مردم تمایل به سرمایه گذاری در این بازار را دارند و می خواهند از سود این بازار بهره مند شوند و به رشد اقتصاد و همچنین کاهش نرخ توم جامعه کمک نمایند.

امروز که انگیزه لازم جهت آشنایی و سرمایه گذاری در بازار بورس در مردم ایجاد شده ، بهترین زمان است که دولت از طریق رسانه ها مواردی همچون نحوه ثبت نام در بورس و یا نحوه دریافت کد بورسی را اطلاع رسانی نماید.

سرمایه گذاری در بازار بورس همان قدر که برای افراد جذابیت دارد می تواند می تواند خطر آفرین باشد زیرا این بازار به شدت تحت عوامل سیاسی و اقتصادی قرار گرفته و اگر بدون بررسی عوامل تاثیر گذار بر سهم سرمایه گذاری کنیم نه تنها سود نمی کنیم بلکه ممکن است سرمایه خود را نیز از دست بدهیم از این رو باید پیش از انجام معاملات بورسی به ابزار های تحلیل و همچنین روش های تحلیل سهام همچون تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنایی و تسلط کافی داشته باشیم.

با تحلیل بنیادی و روش مقایسه ارزش ذاتی و قیمت فعلی یک سهم آشنا شوید

دو روش برای سرمایه گذاری در بازار بورس تحت عنوان روش مستقیم و سرمایه گذاری روش غیر مستقیم از طریق شرکت های سبدگردان وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند با توجه به میزان آشنایی خود با بازار بورس ، تسلط بر انواع روش های تحلیل ، میزان ریسک پذیری و همچنان مقدار سرمایه اولیه بهترین روش سرمایه گذاری در بورس را انتخاب نمایند.

مقایسه بازار بورس با بازار های موازی

با توجه به مطالب گفته شده دریافتیم که بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران البته با توجه به شرایط کنونی بازار بورس می باشد. زیرا بازدهی مناسبی در مقایسه با سرمایه گذاری در بازار های موازی دارد در ادامه به مقایسه بازار بورس با بازار های موازی می پردازیم.

  • مقایسه بازدهی بازار بورس با بازار مسکن

بازار مسکن یکی از پر طرفدار ترین بازار های سرمایه گذاری در ایران از گذشته تا کنون می باشد. همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد چند سالی در رکود بوده و رشد چندانی نداشته و می توان گفت رشد این بازار تا حدی به رشد قیمت ارز وابسته می باشد و در مقایسه با بازار بورس ایران از نقدشوندگی پایینی برخوردار می باشد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های بازار بورس نقدشوندگی آن است و این بدان معناست که سرمایه گذار در هر زمان که به سرمایه خود نیاز داشته باشد می تواند به پول نقد تبدیل کند.

  • مقایسه بازدهی بازار بورس با بازار ارز

و اما بازار ارز!! بازار ارز در ایران بسیار مستعد حباب بوده و در چند سال اخیر شاهد ورشکسته شدن بسیاری از افرادی که در صرافی ها صف های طولانی و سنگین برای خرید تشکیل دادند بودیم که نتیجه آن افزایش قیمت ناگهانی دلار از 4000 تومان تا 15000 و کاهش مجدد تا 12000 تومان شد و تقریبا به مدت 2 سال رشد چندانی نداشت از این رو اگر با همین سرمایه وارد بازار بورس می شدند می توانستند در این بازه زمانی سود 100% یا بیشتر را نیز کسب نمایند.

  • مقایسه بازار بورس ایران با بازار خودرو

مقایسه بازار بورس ایران با بازار خودرو

بازار بورس نیز همچون بازار مسکن به رشد قیمت ارز وابسته می باشد و از آنجایی که خرید و فروش خودرو در ایران شامل افت قیمت ناشی از استهلاک و یا تصادف می باشد نمی توان آن را به عنوان بازار مطمئن برای سرمایه گذاری انتخاب کرد. بخصوص زمانیکه قصد داشته باشید با کار در مراکز حمل و نقل همچون اسنپ از آن درآمد کسب کنید زیرا علاوه مستهلک شدن خودرو خطر تصادف و افت قیمت آن وجود دارد.

  • مقایسه بازدهی بازار بورس با بازار طلا و سکه

رشد بازار طلا و سکه نیز همچون بازار خودرو و مسکن تا حدودی به رشد نرخ ارز بستگی دارد. با اینکه بازار طلا نیز همچون بازار ارز از خاصیت نقدشوندگی بالایی برخوردار می باشد اما بسیاری از کارشناسان سرمایه گذاری در بورس را به سرمایه گذاری بازار طلا ترجیح می دهند زیرا بخشی از کل هزینه ای که مشتری بابت خرید طلا پرداخت می نماید برای اجرت و مالیات بر ارزش افزوده می باشد که ممکن است مدت ها زمان لازم باشد تا با رشد قیمت طلا، این هزینه ها جبران شود و سرمایه گذاری وارد فاز سوددهی شود.

  • مقایسه سوددهی بازار بورس با سپرده بانکی

اغلب این افراد ریسک گریز هستند که سرمایه گذاری در بانک ها و دریافت سود سپرده بانکی را به سرمایه گذاری در دیگر بازار ها ترجیح می دهند زیرا آن ترس از دست دادن سرمایه شان را دارند و حاضرند که سرمایه خود را در ازای دریافت سود سالیانه 15% درصد به بانک ها بپردازند در حالیکه روش های مختلفی در بازار بورس همچون سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری مشترک و یا انتخاب روش سرمایه گذاری غیر مستقیم برای بهره مندی از سود حداکثر افراد ریسک گریز از این بازار وجود دارد.

این مطلب جهت آشنایی شما عزیزان با بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران جمع آوری شده است امیدوارم که از مطالعه ان رضایت خاطر داشته باشید و اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا