اخبار بورس

فولادی ها بخوانند/ 60 درصد محصولات فولادی صادر می شوند

امروز 30 آذر 99، خبرهای خوب برای فولادی ها گزارش شده است. طی جلسه انجمن فولاد ایران با وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد صادرات محصولات فولادی مطرح گردیده است. پیرو این پیشنهادات در جلسه قرار شد 60 درصد محصولات فولادی صادر و مابقی آن در بازار داخلی به فروش برسد.

طرح پیشنهاد صادرات 60 درصد از محصولات فولادی

به گزارش بورس فردا و به نقل از اقتصادنیوز؛

سید رضا شهرستانی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه انجمن فولاد با وزیر صنعت مذاکرات خوبی انجام شد، گفت: وزیر صنعت در جریان جزییات تقاضای داخل و میزان تولید قرار گرفت و بر همین اساس قرار بر این شد که 60 درصد صادرات را انجام دهیم و 40 درصد در بازار داخل فروش برود.

وی در توضیح جزییات تولید ، فروش و صادرات فولادی‌ها گفت: در حال حاضر 20 میلیون تن تولید اسلب و طویل داریم که 10 میلیون تن آن را نوردی‌ها مصرف می کنند که از این 10 میلیون هم 2.5 میلیون تن صادر می‌شود.

امکان صادرات محصولات فولادی فراهم است

به گفته شهرستانی بر همین اساس 50 درصد تولید شمش مازاد بوده و امکان صادرات داریم. وی ادامه داد: از سویی دیگر برخی شرکت‌هایی که خودشان کوره‌های القایی دارند و 5.2 میلیون تن تولید دارند و لذا 5 میلیون تن دیگر نیز از این محل مازاد است  که مجموع آن 15 میلیون تن می‌شود.  5 میلیون این حجم که کوره‌های قوی برای تولید داخل است و باقی مازاد هم صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصویب افزایش سرمایه 67 درصدی شرکت فولادی «فولاژ»

حذف سقف رقابت قیمت محصولات فولادی در بورس کالا

وی تاکید کرد: بر همین اساس و برای اطمینان خاطر درخواست دادیم تا امکان صادرات 60 درصدی خارج از بورس کالا و فروش 40 درصدی در بورس کالا برای فولادی فراهم شود چراکه با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی باید از این فرصت نهایت استفاده را درجهت ارزآوری برای کشور ببریم.

شهرستانی با اشاره به اینکه در معاملات دیروز بر اساس شیوه نامه زنجیره فولاد عمل شده  و محصولات در بورس کالا عرضه شد، گفت: ولی مقرر شده تا وزیر صنعت طی روزهای آتی تصمیم‌های جدید خود را در خصوص این موضوع بر مبنای مذاکراتی که داشتیم اعلام کند.

همچنین بخوانید:

پیش بینی بازار بورس فردا اول دی ماه 99

واکنش های مثبت بازار بورس/ تثبیت و تعادل در بازار برقرار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا