اخبار بورس

گفته های رئیس جمهور در مورد درخشش بورس در این ایام

به گزارش بورس فردا وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی رئیس جمهور،  در نشستی که عصر شنبه با فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، داشت در رابطه با بازار سرمایه نیز سخنانی داشته است.

سخنان ایشان

مسأله دیگری که در اینجا می‌خواهم بگویم، مسأله بورس ما است. بورس انصافاً در این ایام، یعنی در ماه‌های اخیر، کلاً درخشید و در این ایامی که خیلی از کشورها بورس‌هایشان دچار مشکل بود، بورس ما الحمدالله دچار مشکل نبود، البته شورای عالی بورس، همیشه باید مراقبت کند و همیشه باید مواظبت کند و همیشه باید به گونه‌ای حرکت کند که به آینده مطمئن باشد.

بورس حرکت بسیار خوبی داشته است. اینکه بخش دولتی ما، سهام‌اش را باید عرضه کند که از اول دولت یازدهم اصرار داشتیم و روی آن تأکید می‌کردیم، الحمدالله بعضی از بخش‌ها یک حرکت خوبی انجام داده به نظر من بورس یک میدان بسیار خوبی است.

یعنی بانک‌ها را اختصاص دهیم به بنگاه‌های کوچک و متوسط و برای بنگاه‌های بزرگ، بورس باید به صحنه بیاید و معتقدم، اگر ارتباط بانک با بخش خصوصی و ارتباط بورس با بانک خصوصی را نزدیک‌تر کنیم، برندهایی در کشور ما هستند که در میان مردم اعتبار دارند یعنی به محض اینکه اعلام کنند که اوراق برای من است و به اسم من است، مردم می‌آیند. گاهی وقت‌ها شاید نیازی از حمایت بانک در بعضی از موارد نداشته باشد.

رییس جمهور با بیان حمایت بانک  ازبورس ادامه داد که بانک هم به راحتی می‌تواند حمایت کند و بیاید و قبول کند. بورس هم به راحتی می‌تواند بیاید و حمایت کند. این یک راه بسیار خوبی است ما در این شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، اگر بانک و بورس و بخش خصوصی در کنار هم قرار بگیرند، یک حرکت بزرگی را می‌توانیم ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا