اخبار بورس

چه کسانی در افت بورس سود کردند؟

انتشار لیست اشخاصی که علی‌رغم سقوط بورس در ۲ سال گذشته، توانسته‌اند سود کنند

 استراتژی آن‌ها چه بود؟

ریزش وحشتناک بورس در ۲ سال گذشته، دیگر تقریباً بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چه بسیار افرادی که ماشین، طلا یا حتی خانه‌شان را فروختند و پول آن را وارد بورس کردند و پس از این ریزش، دچار شکست‌های سنگین و جبران‌ناپذیر شدند. این عده هم دارایی‌شان را ارزان از دست دادند (زیرا قیمت همان خانه و ماشین‌شان در این ۲ سال چندبرابر شد) و هم در بورس ضرر کردند و همان پولشان هم آب شد. در این ۲ سال گذشته، همه‌ی ما در اطراف‌مان اشخاصی را به چشم دیدیم که متحمل این ورشکستگی شدند و با چشمی گریان و جیبی خالی از بورس خارج شدند.

اما سؤال اینجاست که پس چرا هنوز عده‌ی بسیار زیادی در بورس فعال هستند؟! درست است که این عده هم مدام از شرایط بورس گلایه می‌کنند، اما پس چرا این‌ها در بورس مانده‌اند و از آن خارج نشدند؟!

واقعیت این است که این همه‌ی ماجرا نبود!!!

تحقیقات و آمار و ارقام نشان می‌دهند که عده‌ای در همین ۲ سال ریزش بازار، توانستند سود کنند و حتی سرمایه‌شان را زیادتر کنند. چندین صندوق بورسی هم در این لیست هستند که توانستند در این دو سال، از سقوط بورس جان سالم به در ببرند و حتی رشد کنند و سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران‌شان را افزایش دهند.

بلاخره توانستیم عده‌ای از این اشخاص موفق و هم‌چنین برخی از مدیران صندوق‌های موفق و درخشان را پیدا کنیم و با آن‌ها به گفتگو و مشورت بنشینیم. واقعیت عجیب ماجرا این بود که همه‌ی این‌ها مثل خودمان بودند، با همین لباس‌ها و ظاهر معمولی! دقیقاً مانند همه و البته بسیار صبور، شنونده و مشتاق آموختن.

از هم‌نشینی با این عده‌ی موفق، متوجه می‌شویم که این افراد عمومأ رازهای یک جمله‌ای و نوش‌دارویی و سریع‌الاثر ندارند. در استراتژی این‌ها هم از تحلیل تکنیکال استفاده شده است، هم از تحلیل بنیادی و هم از روانشناسی بازار. “تمام راز این عده در تجربه و دانش آن‌ها بوده است”. واقعیت عجیب و شنیدنی ماجرای این افراد، نشان از این دارد که همه‌ی توانایی آن‌ها را دیگران هم می‌توانسته‌اند به دست بیاورند! اما همه می‌دانیم که اکثراً شکست خوردند و نتوانستند به موفقیت این‌ها حتی نزدیک هم شوند. اما سؤال اساسی اینجاست؛ آیا می‌توان از همین امروز شروع به آموختن تجربه‌ها و دانش این عده کرد و راز موفقیت‌های ایشان را آموخت؟ در کمال تعجب، جواب آری است!

تحلیل تکنیکال

عده‌ای از این افراد را مشتاق آموزش و گسترش تجریبات‌شان دیدیم و آن‌ها را گرد هم آوردیم. روزها باهم صحبت کردیم و استراتژی‌ها و تصمیمات ایشان در زمان سقوط بورس را شنیدیم. آمار و ارقام پورتفوهای‌شان را در این سال‌ها دیدیم. تصمیمات و نظرات‌شان درباره‌ی شرایط فعلی بازار را جویا شدیم و به این نتیجه رسیدیم که حتی از همین امروز هم می‌توانیم شروع به اشتراک این تجربیات با دیگران کنیم.

برای هموار کردن مسیر آموزش تصمیم گرفتیم فردانامه(.www.fardaname.com) را ایجاد نماییم  و سعی کنیم بهترین نتیجه را از تجارب این افراد بگیریم. ما قصد داریم بستری را ایجاد کنیم تا شما ماجرای موفقیت و استراتژی این افراد را از زبان خودشان بشنوید. مجموعه‌ی ما با محوریت این افراد درخشان بازار بورس، در تلاش است تا موفقیت خود در دوران سخت بورس را، در اینجا و امروز تکرار کند. پس ما استراتژی این افراد را در کنار هم قرار دادیم و عصاره‌ی آن را به شما می‌دهیم.

تیم سبدگردانی

هسته‌ی تیم سبدگردانی و مشاوران اقتصادی ما، نخبگان عرصه‌ی تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی و این افراد نخبه‌ی بورسی هستند. هم‌چنین در تلاش هستیم تا بتوانیم بهترین محتوای آموزشی بورسی را از منابع داخلی و خارجی معتبر گرد آورده و منتشر کنیم و رایگان در دسترس همگان قرار دهیم. ما نمی‌خواهیم شما را از دست بدهیم و می‌خواهیم هر آن‌چه برای موفقیت در بورس لازم است را به شما عرضه کنیم، نه کمتر و نه بیشتر. محتوا و آموزش، حق همگان است و ما می‌خواهیم افراد بیشتری از جامعه را وارد این بازی کنیم و همه در کنار هم سود کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا