اخبار بورس

پیش بینی کارشناسان درباره وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری (هفته آخر آذر)

در این مطلب پیش بینی 5 کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت بازار بورس در هفته جاری را در اختیار شما دوستان قرار می دهیم. آنها معتقدند که بازار سرمایه در هفته با رشد همراه است، اما در بازار ارز و طلا به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو ثبات نسبی در این دو بازار است.

پیش بینی کارشناسان درباره وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری (هفته آخر آذر)

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته اخیر هرچند قیمت دلار و طلا و شاخص بورس به یک میزان و معادل دو درصد بازدهی مثبت داشتند اما قیمت طلا سه برابر این میزان افزایش یافت. با این حال برای هفته جدید پیش‌بینی نمی‌شود که این روند ادامه یابد.

مسعود یزدانی،نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: تقاضای مردم برای خرید و فروش طلا اندکی بیشتر شده است. با وجود افزایش تقاضا، اگر انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

در بازار ارز نیز محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی معتقد است: تا زمان استقرار دولت جدید آمریکا و ارائه تصویر روشنی از بازگشت به برجام، نمی‌توان چشم‌اندازی برای تغییر کانال جدی در مسیر نرخ ارز متصور بود.

اما در بازار سهام کارشناسان امیدوار به رشد شاخص هستند.

علی خسروشاهی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس هفته بعد گفته است:
به نظر می‌رسد روند معاملات بورس هفته بعد متعادل و مثبت باشد. اما سهامداران نباید منتظر رشد شارپی مانند اوایل سال باشند. اما باید بدانند که روند بازار منطقی شده و احتمال رفتارهای هیجانی کم است.

عباس‌علی حقانی‌نسب نیز در رابطه با بورس هفته بعد گفته است:
بورس هفته بعد روند صعودی دارد و اما اگر نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند روند بورس به طرز چشم‌گیری صعودی است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد عرضه در بازار فردا زیاد باشد اما تقاضا نیز به اندازه عرضه خواهد بود و احتمالا بازار فردا متعادل است.

این کارشناس در ادامه افزود: کف شاخص کل محدوده 1/4 میلیون و محدوده مقاومتی نیز عدد 1/6 میلیون است و فعلا شاخص کل در این محدوده در نوسان است. اما اگر شاخص کانال ۱/۶ میلیون را پشت سر بگذارد، روند صعودی آن مجددا آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا