اخبار بورس

پیش بینی متفاوت از آینده بازار بورس ایران / سهامداران صبور باشند آینده درخشان در راه است

یک کارشناس بازار سرمایه با توجه به روند معاملات بازار بورس در پاییز و رکود بازار های موازی همچون طلا، سکه، ارز ، مسکن و خودرو گفت روز های درخشانی در انتظار بازار بورس است.

مشاهه آخرین اخبار بازار سرمایه:

سهامداران صبا تامین چگونه سود خود را دریافت نمایند؟

نحوه دریافت سود نقدی غشهداب

دلیل توقف نماد بوعلی در سوم دی ماه چه بود؟

پیش بینی متفاوت از آینده بازار بورس ایران

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، بهادر شمس با اشاره به روند معاملات بورس در فصل پاییز به ایرنا گفت: روند نزولی قیمت سهام که از پایان مرداد آغاز شده بود تا آبان تداوم یافت و زمانی که شاخص به سطح حمایتی قوی رسید، فعالان اقدام به خرید کردند. به همین دلیل بهبود یا رونق کوتاه‌مدت در نیمه دوم آبان و ابتدای آذر رخ داد.

وی افزود: حجم معاملات فصل پاییز به دنبال روند صعودی شاخص به شدت افزایش پیدا کرد و نشان‌ داد روند نزولی بازار، موج اصلاحی بود و باعث ایجاد رونق در آینده نه چندان دور خواهد شد. متغیرها و ریسک‌های مختلف سیاسی، اقتصادی موثر بودند اما انتخابات آمریکا اثر زیادی بر روند بازار داشت. پایان انتخابات و نتیجه این نوید را داد که بازگشت برجام امکان‌پذیر خواهد بود که به عنوان سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه تلقی می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: از طرف دیگر انتخابات آمریکا سبب شد بازار ارز به آرامش برسد. این امر منجر به انتقال بخشی از نقدینگی به سمت بورس شد. مسیر بازار در فصل پاییز متفاوت با سه ماه تابستان بود و از نیمه دوم آبان نسبت به بازارهای جایگزین روند مثبتی را در پیش گرفت و تا چند روز گذشته ادامه‌دار بود. بازار مسکن و خودرو هم در رکود سنگین هستند.

شمس گفت: با توجه به اینکه بازار ارز هم رشد قابل توجهی تجربه کرده و در رکود به سر می‌برد، بازاری جز بازار سرمایه نمی‌تواند پذیرای سرمایه‌های  مردمی باشد. به همین دلیل روزهای درخشانی در انتظار بازار سرمایه خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا