اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصادپیشنهاد سردبیر

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 8 فروردین 1400

با سلام و عرض تبریک به مناسبت نوروز 1400، بورس فردا برای شما فعالان اقتصادی آرزوی سود و برکت روز افزون را از خدای متعال خواستار است. در این مطلب با توجه به وضعیت امروز بازار سرمایه به پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 8 فروردین 1400 می پردازیم با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی:

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 8 فروردین 1400

امروز هفتم فروردین ماه 1400، اولین روز معاملاتی سال جدید بازار سرمایه با عرضه نسبی آغاز شد و در دقایق اولیه بازگشایی شاخص کله به میزان 189 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد در ادامه روند معاملاتی این افت به مرز 2 هزار واحد نیز رسید اما خوشبختانه زمان معاملات با رشد یک هزار و 862 واحدی شاخص کل به پایان رسید. نکته قابل توجه بازار بورس امروز، رشد قابل توجه شاخص هم وزن بود.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای شتران و رمپنا نیز بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس امروز را دارند و نمادهای گروه فلزی، بانکی، خودرویی و پالایشی روندی نزولی دارند اما نماد شتران مثبت است.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که روند صعودی شاخص کل ادامه دار خواهد بود و شاخص به مرز 1 میلیون و 500 هزار واحدی نیز نزدیک خواهد شد اما در این بین برخی معتقدند که یکسری عوامل سیاسی همچون انتخابات ریاست جمهوری 1400  همچنین توافق ایران و چین تاثیر بر بازار سرمایه می گذارد، درحالیکه این توافق می تواند به سود بازار بورس ایران باشد زیرا می‌تواند بر میزان صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران تاثیر مثبت بگذارد.

تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که این قرارداد برای ایران بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا بخش عمده صادرات غیرنفتی ما و به ویژه محصولات پتروشیمی، فلزات اساسی و شرکت‌های معدنی مقصدش چین است به همین دلیل این قرار داد می تواند تاثیر مثبتی به روی سهام شرکت های صادرات محور بگذارد.

عده ای نیز معتقدند که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ممکن است نرخ ارز کاهش یابد و باعث نزولی شدن بازار سرمایه شود درحالیکه دور از انتظار است که قیمت دلار به زیر 20 هزار تومان برسد و این بازار در حال حاضر نیز با دلار 20 هزار تومان بسیار ارزنده می باشد.

از این رو می توان وضعیت بازار بورس فردا یکشنبه هشتم فروردین ماه 1400 را صعودی پیش بینی کرد.

نقشه بازار بورس امروز شنبه 7 فروردین 1400

نقشه بازار بورس امروز شنبه 7 فروردین 1400
نقشه بازار بورس امروز شنبه 7 فروردین 1400
  • وضعیت شاخص کل: با یک هزار و 862 واحد رشد به 1 میلیون و 309 هزار و 569 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با رشد 2 هزار و 23 واحدی به 441 هزار و 825 واحد رسید.
  • ارزش کل بازار : 52,294,272.264B
  • ارزش معاملات: 50,547.278B
  • تعداد معاملات: 614,148
  • حجم معاملات: 7.326B
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : کساوه، ثزاگرس، وثخوز، ثتوسا، گکیش
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : کوثر، بپاس، بساما، ثباغ، زدشت
  • نمادهای پر معامله : سپیدار، شتران، خساپا، خودرو، شپنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا