اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس فردا چهارم خرداد ماه 1400

سلام به همراهان همیشگی بورس فردا، امروز دوشنبه 4 خرداد ماه 1400 بازار سرمایه با فشار عرضه بازگشایی شد در همان دقایق اولیه شاخص کل نسبت به روز معاملاتی قبل به میزان 2 هزار و 687 واحد افت کرد در ادامه روند معاملات افت شاخص کل به 12 هزار و 189 واحد نیز رسید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید به پیش بینی بازار بورس فردا چهارم خرداد ماه 1400 می پردازیم.

مطالب پیشنهادی:

پیش بینی بازار بورس فردا چهارم خرداد ماه 1400

بازار سرمایه امروز مطابق با پیش بینی که در روز گذشته در اختیار شما قرار دادیم پیش رفت و با روند نرولی همراه شد اما با همه این تفاسیر از آنجایی که این بازار مدت هاست با هیچ روشی قابل پیش بینی نیست و هیجان سرمایه گذاران و سیاست های متولیان آن را پیش می برد، نمی توان بطور دقیق وضعیت پیش بینی بازار بورس فردا چهارم خرداد ماه 1400 را پیش بینی کرد.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که روندی که اکنون بازار بورس در پیش گرفته، به هیچ عنوان منطقی نبوده و گزارش‌های ماهانه و فصلی شرایط را عادی نشان می‌دهند اما وضعیت ناپایدار بازار کاملا از منطق دور شده است و انتخابات و مذاکرات برجام را در توجیه این وضعیت به عنوان بهانه مطرح می‌کنند.

سلمان نصیرزاده کارشناس بازار سرمایه، مشکل اصلی بازار را در شرایط فعلی، ضعف سیاست‌های سیاست‌گذار می داند که باعث هدر رفتن فرصت ها و از دست رفتن منابع شود. شرایط فعلی بازار ناشی از سیاست‌های غلط سیاست‌گذار و اگر بازار به تعادل هم برسد محلی برای سفته‌بازی می‌شود مگر آنکه دولت و سازمان بورس تغییر نگاهی نسبت به بازار پیدا کنند.

با بررسی وضعیت بازاز بورس امروز و نظرات کارشناسان بازار بورس، می توان دریافت که اکنون شاخص در محدوده بسیار حساسی قرار گرفته است و به شدت نیاز به حمایت و توجه حقوقی ها و سهامداران عمده دارد و اگر اقدامی صورت نگیرد انتظار می رود فردا هم شاهد روند نزولی در این بازار ارزنده باشیم.

نقشه بازار بورس امروز دوشنبه 4 خرداد 1400

نقشه بازار بورس امروز دوشنبه 4 خرداد 1400
نقشه بازار بورس امروز دوشنبه 4 خرداد 1400
  • وضعیت شاخص کل: با افت 12 هزار و 189 واحدی به 1 میلیون و 95 هزار و 726 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با افت 4 هزار و 999 واحدی به 383 هزار و 217 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 43,791,653.627B
  • ارزش معاملات : 28,839.633B
  • حجم معاملات : 4.434B
  • تعداد معاملات : 353,712
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : خفنر، سبهان، دکوثر، ساروم، فزرین
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : سخزر، فگستر، شتوکا، شغدیر، فتوسا
  • نمادهای پر معامله : فگستر، شپنا، فتوسا، کزغال، شتران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا