اخبار بورسپیشنهاد سردبیر

پیش بینی بازار بورس هفته آینده (هفته دوم اردیبهشت 1400)

بازار سرمایه از ابتدای سال 1400 با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود و حتی کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داد اما با رشد چند روز اخیر، شاخص کا موفق شد که مجددا وارد کانال 1 میلیون و 200 هزار واحدی شود. اکنون این سوال برای بسیاری از فعالان بازار مطرح است که آیا روند صعودی ادامه دار خواهد بود؟  ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه معتقد است اگر متغیرهای ارزنده بودن در بازار شکل بگیرد تعادل به بازار برمی‌گردد. و باید شرایطی ایجاد شود که تعادل در بازار حفظ شود و کوتاه مدت نباشد.

پیش بینی بازار بورس هفته دوم اردیبهشت 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، ولید هلالات مطرح کرد: مشکل اساسی بازار نبود اطمینان است و نگرانی‌هایی مبنی بر تاثیر متغیرهایی ارزنده بودن و نبودن بازار وجود دارد که در روند بازار تاثیر مهمی ایفا می‌کنند. از طرف دیگر مذاکرات، تورم و تحولات بازارهای جهانی باعث شده است سیاست صبر در دستور کار بازار قرار بگیرد و به نوعی پول جدید وارد هیچ بازاری نشود. این کارشناس بازار در این باره افزود: بازار سهام به دلیل داشتن معاملات روزانه در شرایط  رکودی حال حاضر باعث ریزش قیمت‌ سهم‌ها در آن می‌شود اما در بازار های دیگر  رکود فقط باعث شکل نگرفتن معاملات در آنها می‌شود.

هلالات در بخش دیگری بیان کرد: از بین رفتن فضای ناامیدی در بازار  مستلزم تزریق منابع جدید به بازار است. وی تشریح کرد: ابزارهای زیادی برای کمک به بازار وجود دارد از جمله دامنه نوسان، حجم منابع، تزریق نقدینگی، اوراق تبعی و… همه اینها اگر هم‌زمان شوند قدرت و هم‌افزایی در بازار افزایش می‌یابد. اما در این مدت به دلیل آنکه دولت مردم  را تشویق به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرده بود، با از دست رفتن سرمایه‌های مردم جو بی‌اعتمادی در بازار افزایش پیدا کرد. اما حالا با تشکیل جلسات در بدنه دولت برای حل مسائل بورس و تزریق منابع به آن به نظر می‌رسد اعتماد و تعادل به بازار برگردد

 این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: اتفاقی که می‌تواند جو مثبتی به بازار القا کند به تعادل رسیدن نمادهایی است که در صف فروش هستند. همچنین کم شدن رفتار هیجانی در بازار  و تقاضا برای خرید هم می‌تواند به طور کامل تعادل را به بازار برگرداند. پیش‌بینی می‌کنم اگر در سطح بازارهای جهانی و داخلی شوکی ایحاد نشود، بسیار نزدیک به رسیدن به نقطه تعادل هستیم.

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی هفته آینده بازار سرمایه گفت: در هفته آینده بحث بر سر افزایش قیمت سهم‌ها نیست بلکه مسئله اصلی حفط تعادل در بازار است و  اگر وضعیت چند روز قبل ادامه یابد شاهد تعادل در بازار خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا