اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا 8 اسفند 1400

بورس امروز درحالی کار خود را شروع کرد که طی روزهای گذشته، افزایش تنش بین روسیه و اوکراین باعث ایجاد نوسانات بسیار زیادی در بازارهای جهانی و قیمت کامودیتی‌ها شد به طوری که نفت توانست پس از سال‌های به بالای ۱۰۰ دلار برود و حتی قیمت ۱۰۵ دلاری را نیز لمس کند.

پیش بینی بورس فردا 8 اسفند 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورسان،انتظار بر این بود که بازار سرمایه امروز واکنش جدی‌تر و پرقدرت‌تری را به اتفاقات پیش آمده نشان دهد اما چیزی به جز بی‌رمقی و احتیاط در تابلوی معاملات دیده نمی‌شد. سقوط ارزش معاملات به زیر کانال ۳ هزار میلیارد تومانی و همچنین خروج دوباره ۲۵۴ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی تاییدی بر این اتفاق است.

در این میان اما عقب‌نشینی خودوریی‌ها و بانکی‌ها تا صف فروش از نکات قابل توجه بازار امروز بود آن هم درحالی که خوش‌بینی به مذاکرات طی هفته گذشته باعث شده بود این دو صنعت با اقبال خوبی همراه باشند. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

فرصت‌هایی که بورس آنها را نادیده گرفت

بورس امروز بهانه برای صعود کم نداشت. از طرفی بحث جنگ روسیه و اوکراین و رشد قیمت کامودیتی‌ها بهانه خوبی برای خرید شرکت‌های کامودیتی محور بود که به دلیل کاهش التهابات و انتظار برای شروع یک جنگ همه‌گیر فروکش کرد و قیمت‌ها به نقطه قبل از شروع جنگ، تاثیر خود را از دست داد.

مورد بعدی را می‌توان در تصمیمات مجلس در حین بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد. عامل اول تصویب قانون وضع مالیات بر سود سپرده حقوقی‌ها بود. اتفاقی که به گفته برخی کارشناسان می‌تواند باعث کوچ سرمایه از بانک‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت و از طریق آن بازار سرمایه باشد که از احتمال ورود ۶۰ تا ۷۰ همت سرمایه برای خرید سهام صحبت می‌شود.

مورد بعدی نیز بحث حذف ارز ترجیحی است که طی چند ماه گذشته با خبرهای ضد و نقیض همراه بود. شب گذشته میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مصاحبه‌ای تلویزیونی از شروع آزمایشی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی شهرها و استان‌ها خبر داد که کم کم به صورت سراسری اجرا شود. این اتفاق نیز می‌توانست بر این صنایع تاثیرگذار باشد اما واکنش مهمی رخ نداد.

نوبت به سهام کوچک رسید؟

امروز با وجود اینکه شرایط کلی بازار منفی بود اما شاخص کل هم وزن کاهش کمتری نسبت به شاخص کل را تجربه کرد و به طور کلی تعداد سهام مثبت در صنایع کوچکتر بیشتر به چشم می‌خورد. چند وقتی است که نسبت قیمت به درآمد آینده‌نگر سهام کوچک و بزرگ نیز به یکدیگر رسیده‌اند، اتفاقی که در گذشته چندین بار باعث شده یک رالی صعودی جدید در صنایع و سهام کوچک ایجاد شود. به طور تاریخی معمولا این نسبت در سهام کوچک یک الی دو واحد از سهام بزرگ بیشتر است.

با نگاهی به نمودار تکنیکالی این دو شاخص نیز می‌توان شرایط بهتر سهام کوچک را بیشتر درک کرد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس – ۷ اسفند ۱۴۰۱

همانطور که در تصویر پیداست، شاخص کل بورس در محدوده‌ای درحال نوسان است که همچنان توانایی عبور از آن را ندارد. ۱.۲۹ میلیون واحد همچنان برای شاخص کل مقاومت مهمی است که در صورت عبور از آن به مقاومت بعدی در ۱.۳۰۵ میلیون واحدی خواهد رسید و پس از آن می‌توان به صعود قدرتمندتری امیدوار بود.

تحلیل تکنیکال شاخص هم وزن – ۷ اسفند ۱۴۰۱

شاخص هم وزن اما شرایط به مراتب بهتری را پشت سر می‌گذارد. شکست خط روند در کندل‌های قیمتی و همچنین اندیکاتور RSI نشان از توانایی رشد بیشتر در سهام این گروه دارد و اولین مقاومت پیش روی آن نیز در محدوده ۳۳۳۶۷۰ واحدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا