اخبار بورس

پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن ماه 99 / چه چیزی بورس را نجات می دهد؟

سلام دوستان، ولادت حضرت فاطمه، روز مادر که با روز سهامدار مصادف شده است را به شما عزیزان تبریک عرض می کنیم. در این مطلب در خدمت شما عزیزان هستیم با پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن ماه 99 و اینکه چه چیزی بورس را نجات می دهد؟ 

قیمت سهام عدالت امروز 15 بهمن ماه 99

پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن ماه 99

امروز بازار بورس کار خود را متعادل آغاز کرد و در دقایق اولیه شاهد رشد 591 واحدی شاخص کل بودیم اما رفته رفته از حجم تقاضا کاسته و عرضه در بازار شدت گرفت و شاخص کل را به میزان 32 هزار و 417 واحد پایین برد و همانطور که در پیش بینی روز قبل گفتیم، شاخص کانال 1 میلیون و 200 هزار واحدی خود را از دست داد و با فرش قرمز در روز سهامدار از فعالان بازار بورس استقبال کرد.

دلیل منفی شدن امروز بورس چه بود؟ روند نزولی بازار تا کجا ادامه دارد؟ چه چیزی به وضعیت بازار بورس بهبود می بخشد؟ این ها سوالات سهامدارانی است که در پی جبران ضررخود ماندند و سهامداری کردند و با روی کار آمدن مدیریت جدید سازمان بورس و استراتژی جدید امید به بهبود وضعیت بازار بورس دارد.

اما همانطور که در مطالب قبلی گفتیم بازار سرمایه در وهله اول نیاز به جلب اعتماد سهامدار و جذب پول هوشمند دارد. ورود نقدینگی می تواند بازار را نجات دهد.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که پیش بینی وضعیت بازار از تحلیل خارج شده و بازار تحت تاثیر اخبار منفی قرار دارد و به نظر می‌رسد روند نزولی فعلا ادامه دارد و نمی‌شود از لحاظ تکنیکالی محدوده حمایتی برای شاخص کل تعیین کرد.

از سوی دیگر برداشت اشتباه سهامداران بخصوص سهامداران جدید از صحبت های وزیر اقتصادی، اقای فرهاد دژپسند مبنی بر اینکه، هر سال هزار میلیارد تومان‌ باید تامین مالی اقتصادی داشته باشیم، که باید ۵۰ درصد آن در بازار سرمایه محقق شود و با افتخار می‌گویم که در ۱۰ ماه امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است. نیز بر ریزش اخیر بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

نقشه بازار بورس امروز 15 بهمن 99

نقشه بازار بورس امروز 15 بهمن 99
نقشه بازار بورس امروز 15 بهمن 99
  • شاخص کل : با 32 هزار و 417 واحد منفی به 1 میلیون و 173 هزار و 50 واحد رسید.
  • شاخص هم وزن: با 4 هزار و 402 واحد منفی به 423 هزار و 162 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 46,646,826.159B
  • ارزش معاملات: 46,646,826.159B
  • حجم معاملات: 8.748B
  • تعداد معاملات: 1.081M
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند: فبیرا ،ساوه، بالبر، کمینا، ثقزوی
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند: بشهاب، غدام، سدشت، زپارس، غمهرا
  • نمادهایی پر معامله : سپیدار، وکبهمن، برکت، خگستر، خساپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا